۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83720756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر خارجه چین: پکن آماده ارسال دارو و تجهیزات بهداشتی به مسکو است

پکن- ایرنا- وزیر امور خارجه چین اعلام کرد کشورش مایل است تا همکاری با روسیه را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کند و در این زمینه آماده ارسال دارو تجهیزات پزشکی و بهداشتی به مسکو است.

به گزارش ایرنا «وانگ یی» روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود ضمن تشکر از روسیه در حمایت از چین هنگام شیوع ویروس کرونا افزود: پکن علاقه مند به تقویت و توسعه همکاری ها با مسکو در مورد کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا است.

وی با اشاره به اینکه کنترل این بیماری در سطح جهان نیازمند همکاری و تعامل جهانی افزود: چین ضمن تلاش برای غلبه بر ویروس کرونا، فعالانه در همکاری‌های بین‌المللی مشارکت می‌کند و تا جایی که بتواند به کشورها و سازمان‌های بین‌المللی درگیر با این بحران کمک خواهد کرد.

او گفت: این امر نه تنها بخشی از مسئولیت ما در قبال جامعه جهانی است بلکه به تقویت دستاوردهای ما در زمینه مبارزه با کرونا نیز کمک خواهد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در این مکالمه ضمن قدردانی از حمایت های پکن از مسکو در زمینه مبارزه با ویروس کرونا افزود: جامعه بشریت در برابر کنترل این ویروس مسئولیت دارد.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در چین شیوع یافت و باعث فوت سه هزار و ۲۴۵ تن و ابتلای ۸۰ هزار و ۹۲۸ تن دیگر شد اکنون بعد از گذشت دو ماه در این کشور کنترل شده است به طوری که مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۴ مورد جدید ابتلا به این ویروس ثبت شده است که همگی آنها از خارج از چین به این کشور وارد شده اند.

کرونا تا کنون در جهان ۲۱۹ هزار و ۳۴۵ تن تن را مبتلا کرده و باعث مرگ هشت هزار و ۹۶۹ تن دیگر هم شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات در روسیه تا کنون ۱۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha