آرامش مردم، سهم جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در بحران کرونا

بجنورد- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اشاره به وحشت و نگرانی این روزهای مردم از شیوع ویروس کرونا، سهم خود را کمک به کنترل و مبارزه با این بیماری و یاری رساندن به اقشار محروم و نیازمند برای غلبه بر این بحران دانست.

سرهنگ اسماعیل فرجی، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قالب پویش «سهم من در بحران کرونا» اظهار داشت: سپاه استان در این ایام با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، حتی در خانه‌ها توانسته کمک شایانی به مردم برای تهیه این اقلام بهداشتی داشته باشد.

وی افزود: همچنین توسط سپاه بیمارستان ها، مراکز درمانی و شمار زیادی از اماکن عمومی و پر رفت و آمد روزانه ضد عفونی می شوند تا این بیماری کنترل شود.

وی اظهار داشت: همچنین برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی نیز علاوه بر افزایش تخت های بیمارستانی، اقدام به راه اندازی بیمارستانی صحرایی با ظرفیت ۱۰۰ تخت در بجنورد شده که در صورت ضرورت، توان ایجاد چنین امکاناتی در دیگر شهرستان ها نیز وجود دارد.

سرهنگ پاسدار فرجی گفت: در این میان مردم محروم و به ویژه روستایی، بیماران خاص و نیازمند نیز فراموش نشدند بلکه برای آنان نیز بسته های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تهیه و توزیع می شود.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه خود نیز شخصا از ماسک و دستکش استفاده می کند، گفت: در داخل خودرو خود نیز مواد شوینده برای ضدعفونی دست گذاشته ام که مرتب استفاده می کنم.

فرجی افزود: به دلیل اینکه در این ایام رفت و آمد زیادی به اماکن عمومی دارم مسایل بهداشتی را با وسواس رعایت می کنم و به دیگران نیز توصیه می کنم که این ماجرا را جدی گرفته و بهداشت فردی را با جدیت رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان مراجعه به منزل، لباس های محل کار و کفش خود را به خانه نمی برد، گفت: اعضای خانواده نیز این روزها به صورت دایم در منزل به سر می برند و هیچ گونه رفت و آمد غیر ضرور ندارند بلکه خود را قرنطینه خانگی کرده اند.

وی به تمامی شهروندان توصیه کرد تا در قرنطینه خانگی بمانند و اظهار داشت: تنها با این شیوه می توانیم زنجیره گسترش این بیماری را قطع کنیم.

فرجی گفت: هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی و حتی نظامی و انتظامی به کمک آمده اند تا با این ویروس مبارزه کنند و روزانه سطح زیادی از اماکن عمومی و پر رفت و آمد را ضدعفونی می کنند اما مردم با در خانه ماندن کمک بیشتری در مسیر مبارزه می توانند داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از سهم هایی که همه در پیشگیری از شیوع این بیماری دارند نشستن در خانه و حضور نیافتن در منزل اقوام و آشنایان به مناسبت سال جدید است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا دیروز - پنجشنبه - ۱۲۱ تن در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۳ تن جان خود را از دست داده اند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha