۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83721150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه های لبنان: آمریکا جاسوس رژیم صهیونیستی را از بیروت خارج کرد

تهران - ایرنا -منابع لبنانی روز پنجشنبه از فرود و برخاستن یک فروند بالگرد در محیط سفارت آمریکا در بیروت خبر دادند و گزارش کردند که این بالگرد ماموریت انتقال «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی را که به تازگی با فشارهای واشنگتن از زندان آزاد شده بود، برعهده داشته است.

یک منبع روز پنجشنبه به شبکه تلویزیونی المیادین  گفت: یک فروند بالگرد آمریکا از نوع V22  صبح امروز از سمت قبرس وارد لبنان شد و در سفارت آمریکا در  منطقه «عوکر» در نزدیکی بیروت فرود آمد و پس از دقایقی به پرواز درامد و برگشت.    

این شبکه اضافه کرد: فرود و برخاستن سریع بالگرد این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا بالگرد برای انتقال «عامر الفاخوری»  به خارج از لبنان آمده بود و آیا او را با خود برده است.

در همین حال «حسن یزی» وکیل زندانیان آزاد شده در لبنان به المیادین گفت: چنانچه این اتفاق افتاده باشد همه کسانی را که در روند آزادسازی الفاخوری و فرار وی از لبنان مشارکت و تبانی داشته اند  تحت پیگرد قرار خواهیم داد.

وی افزود: سکوت در مورد آنچه امروز در باره عامر الفاخوری اتفاق افتاده دیگر قابل قبول نیست.

تصاویری از فرود و به پرواز آمدن یک بالگرد آمریکایی در سفارت این کشور در بیروت نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. 

الفاخوری که به دلیل کشتن و شکنجه کردن زندانیان بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان به «قصاب الخیام» معروف است شهریور ماه گذشته از آمریکا به بیروت آمد و بازداشت شد و در بازجویی به همکاری با رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.

وی در سال ۲۰۰۰ میلادی با سفر به فلسطین اشغالی، گذرنامه اسراییلی دریافت کرد و از آنجا راهی آمریکا شد و تابعیت این کشور را گرفت.

به تازگی دادگاه نظامی لبنان، دستور آزادی الفاخوری از زندان را صادر کرد که گفته می شود این اقدام با فشار واشنگتن انجام شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha