برخی شهروندان مشهدی سال را گرد حرم مطهر رضوی نو کردند

مشهد- ایرنا- برخی شهروندان مشهدی صبح امروز یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ هنگام تحویل سال نو شمسی با حضور در خیابانهای اطراف حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) سال را رو به گنبد طلای حرم منور نو کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهروندان دلداده خاندان عصمت و طهارت (ع) در حالی که تلاش می‌کردند فاصله بین خود را با دیگر شهروندان برای پیشگیری از انتقال ویروس عامل بیماری همه‌گیر کرونا حفظ کنند در خیابانهای طبرسی، شیرازی، اندرزگو، امام رضا (ع) و نواب صفوی مشهد برای بره معنوی از لحظه تحول سال جدید شمسی در این مکانهای منتهی به حرم منور امام رضا(ع) حضور یافتند.
امسال در آخرین روزهای اسفند ماه بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با هدف پیشگیری از انتقال ویروس عامل این بیماری همه‌گیر و حفظ سلامت عمومی درهای ورودی حرم مطهر حضرت رضا(ع) به روی عموم بسته شد.

با این وجود جمعی از عاشقان و دلدادگان امام رئوف به عشق آن حضرت و بهره معنوی به خیابانهای اطراف حرم مطهر آمدند تا در کنار این مکان مقدس دست به دعا برداشته و سالی پرخیر و برکت و سلامتی را برای همه آرزو کنند.
جمعیت حاضر همگی به صورت خانوادگی در دقایق پایانی سال کهنه و آغازین لحظات سال نو در خیابانهای اطراف حرم مطهر رضوی حضور یافتند تا با استشمام عطر رضوی به استقبال سال جدید شمسی بروند. 
نیت اصلی این جمعیت بر اساس گفتگوی خبرنگار ایرنا با برخی از آنها، دعا برای رفع بلای بیماری کرونا از ایران و جهان بود که تقریبا زمزمه همه مردم اطراف حرم مطهر در هنگام تحویل سال ۱۳۹۹ شمسی بود.
ماموران انتظامی نیز به منظور حفظ امنیت عمومی در خیابانهای منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) مستقر شده و مردم نیز در همکاری با این ماموران و هوشیاری نسبت به پرهیز ار انتقال ویروس بیماری همه‌گیر، از یکدیگر فاصله گرفته و دور بارگاه رضوی زیارت کردند.
مراسم معنوی تحویل سال نو که همه‌ساله با حضور میلیونی زائران و مجاوران در حرم مطهر برگزار می‌شد، امروز یکم فروردین ۱۳۹۹ بخاطر محدودیتهای ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا تنها با حضور تعدادی محدود از خدام آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) برگزار شد.

این مراسم معنوی بطور مستقیم از شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای عموم مردم در سطح کشور پخش و به نمایش گذاشته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha