سفیر ایران در تاجیکستان نوروز را تبریک گفت

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83722178
 سفیر ایران در تاجیکستان نوروز را تبریک گفت

تهران - ایران - سفیر ایران در تاجیکستان نوروز باستانی که سرآغاز بهار دلنشین و تجلی‌گاه زیباترین چهره طبیعت و هستی است را به هموطنان ایرانی و هم‌کیشان و هم‌تباران ارجمند تاجیک و به همه مردمانی که نوروز را گرامی می‌دارند، تبریک و شادباش گفت.

به گزارش سفارت ایران در دوشنبه «محمد تقی صابری» عصر جمعه به مناسبت تحویل سال ۱۳۹۹ خورشیدی، گفت: ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی     از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

وی افزود: نوروز باستانی که سرآغاز بهار دلنشین و تجلی‌گاه زیباترین چهره طبیعت و هستی است را به هموطنان ایرانی و هم‌کیشان و همتباران ارجمند تاجیک و به همه مردمانی که نوروز را گرامی می‌دارند، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

صابری خاطرنشان کرد: نوروز جلوه و مظهری از تفکر، خردورزی و نو شدن است و بر مبنای همین درک بوده است که توانسته است در طول تاریخ مشعل فرهنگ صلح، مدارا و دوستی را روشن نگاه دارد.  

وی یادآور شد: از خداوند متعال درخواست می‌کنم در این ایام که ویروس شوم کرونا کشورهای جهان را درگیر نموده است، هر چه زودتر این بیماری ریشه کن و سلامتی و آرامش در بین مردم برقرار شود.
سفیر ایران در تاجیکستان افزود: امیدوارم نوروز برای همه مردم دنیا به ویژه برای دو کشور هم‌فرهنگ و هم‌زبان ایران و تاجیکستان، سرشار از  سلامتی، کامروایی و بهروزی بوده و روز به روز شاهد گسترش و توسعه روابط این دو کشور در تمامی عرصه ها باشیم.

صابری اشعار زیر را هم در پایان آورده است:

برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه روز 

عید نوروز بر همگان مبارک 

زنده باد دوستی ایران و تاجیکستان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha