۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83722770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شخصیت فرهنگی روس: در خانه‌ها بمانید

مسکو - ایرنا - بوریس یسنکین رئیس موسسه انتشاراتی بیبلیوگلوبوس روسیه از بزرگترین موسسات انتشاراتی این کشور به ایرانیان توصیه کرد که اصول قرنطینه عمومی برای پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند و تا آنجا که می‌توانند از خانه خارج نشوند.

رئیس موسسه انتشاراتی بیبلیوگلوبوس، روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: حتما باید در هر شهری که بیماری کرونا در آن شیوع پیدا کرده، قرنطینه های عمومی ایجاد شود و در مراکز بیمارستانی مکان هایی برای این منظور با رعایت تمام اصول قرنطینه عمومی ایجاد کنند، این اقدام بسیار مهم است و می تواند در کاهش چشمگیر شمار تلفات بیماری کرونا موثر باشد.

شخصیت علمی و فرهنگی روس خاطرنشان کرد: در روسیه از ابتدای شیوع کرونا در چین، تدابیری برای مقابله با آن و جلوگیری از نفوذ این بیماری اندیشیده شد.

یسنکین با اشاره به دایر شدن بیش از ۳۶۰ مرکز قرنطینه در مناطق مختلف روسیه برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود، ۱۳۰ مرکز قرنطینه در روسیه با هشت هزار و ۳۱۳ تخت بیمارستانی فعال است و  بقیه مراکز که دارای ۲۱ هزار تخت هستند در شرایط رزرو و آمادگی کامل قرار گرفته اند.

وی افزود: در روسیه همواره برای حمله بیولوژیکی، میکروبی و شیمیایی آمادگی وجود دارد و به همین دلیل تدابیر برای مقابله با کرونا به سرعت بکار گرفته شد اما به عنوان مثال چنین آمادگی در ایتالیا وجود نداشت و تلفات بسیار سنگین این کشور بر اثر شیوع کرونا به همین دلیل بوده است.

کارشناس ارشد امور فرهنگی و نشریاتی تصریح کرد: آگاهی عمومی برای مقابله با کرونا و سایر بیماریهای واگیر نیز بسیار مهم است و در روسیه رسانه های عمومی برای این منظور تلاش گسترده ای دارند.

یسنکین همچنین به قاطعیت دولت در مقابله با کرونا اشاره و اضافه کرد: به عنوان مثال فردی اگر از قرنطینه شدن خودداری کند تا پنج سال حبس می شود و چنین تدابیری، بر حفظ سلامتی عمومی بسیار مهم است.

وی این را نیز گفت که پزشکان روس از داروهایی برای مداوای بیماری سارس که شباهت هایی به کرونا دارد استفاده می کنند و امکانات گسترده پزشکی و کادر درمانی متخصص در روسیه در این عرصه در مقابله با این بیماری کارساز بود هرچند که هنوز با حل کامل این مساله فاصله زیادی وجود دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد عملیاتی هشداردهی سرایت و نظارت بیماری کرونا روسیه، در شبانه روز اخیر در روسیه ۵۴ نفر به بیماری کرونا  مبتلا شدند و شمار بیماران به ۲۵۳ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha