۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 83723339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بارش باران در خراسان رضوی رو به افزایش است

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 83723339
بارش باران در خراسان رضوی رو به افزایش است

مشهد- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با اعلام هشدار نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیلها و جاده‌ها در این استان، گفت: از عصر امروز سوم فروردین ماه حجم بارش باران در سطح خراسان رضوی افزایش می‌یابد.

فریدون سنگچولی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به فعالیت سامانه جوی بارشی که از چند روز پیش در خراسان رضوی آغاز شده اشاره و بیان کرد: فعالیت این سامانه جوی از عصر امروز اوج گرفته و سبب تداوم بارندگی تا روز چهارشنبه آتی ششم فردوردین ماه جاری می‌شود.

وی افزود: بارش برای نقاط سردسیر خراسان رضوی در روز ششم فروردین به صورت برف پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی داد: بر اساس پیش‌بینیهای صورت گرفته بیشترین حجم بارش در این استان ظرف عصر امروز تا عصر فردا چهارم فروردین رخ می‌دهد.

وی گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز اغلب مناطق در سطح خراسان رضوی شاهد بارندگی بوده‌اند.

سنگچولی افزود: بیشترین حجم بارش در همین مدت به میزان هشت میلیمتر نصیب مشهد شده است. 

وی در ادامه به وضعیت تغییرات دمایی در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ظرف روزهای دوشنبه چهارم تا صبح چهارشنبه ششم فروردین ماه جاری کاهش شدید دما در این استان رخ می‌دهد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود دمای شبانه هوای استان بین ۶ تا هشت درجه و دمای روزانه هوای آن حدود ۱۰ درجه کاهش یابد.

وی گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته دمای کلی هوا در خراسان رضوی بین ۹ و ۱۵ درجه در نوسان بوده است.

سنگچولی همچنین در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیلها و جاده‌ها در خراسان رضوی برای فردا دوشنبه چهارم فروردین هشدار داد.

فریمان با دمای هوای هفت درجه خنکترین و مه‌ولات با ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha