جلوه‌های ایثار مدافعان سلامت فصل درخشانی را برای جامعه آفرید

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از جلوه های فداکاری و ایثار مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا به عنوان فصل درخشانی یاد کرد که پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و نیروهای جهادی برای جامعه آفریدند.

 به گزارش روز یکشنبه مجمع جهانی اهل بیت (ع) آیت الله رضا رمضانی در پیام نوروزی سال ۹۹ ضمن برشمردن حوادث سال گذشته برای مسلمانان و شیعیان جهان نوشت: همه این حوادث تلخ و شیرین در سالی که از آن گذشتیم، ابتلاء و امتحان الهی بود؛ ابتلائات و امتحاناتی که بنا بر سنن الهی همچنان ادامه خواهد یافت و پیروان اهل بیت(ع) باید از آنها سربلند بیرون آیند تا جهان آماده ظهور حضرت ولی عصر(عج) و برقراری قسط و عدل گردد.

وی افزود: غیر از بلایای طبیعی که از عوارضِ لاجرم این دنیاست، بحران ها و مشکلات زیادی به دست مستکبرین برای مسلمانان مظلوم جهان ایجاد شد. از جمله این حوادث، بحران هایی بود که در کشورهای عراق و لبنان به تحریک سفارتخانه های خارجی و با هدف تضعیف محور مقاومت به وجود آمد.

رمضانی ادامه داد: آنچه در تمام طول سال در نیجریه شاهد آن بودیم و آن ادامه بازداشت غیر قانونی شیخ ابراهیم زاکزاکی و همسر وی و ممانعت از معالجه مؤثر این دو مظلوم بود؛ امری که شهادت تعدادی از دوستداران شیخ را نیز باعث شد.

حماسه های بزرگی که ایستادگی ایران وعراق را نشان داد

وی افزود: حادثه بزرگ دیگر ترور ناجوانمردانه و بزدلانه دو شخصیت بزرگ ایران و عراق سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید جمال جعفر آل إبراهیم (أبومهدی المهندس) و همراهان آنان بود. این اقدام تروریستی رژیم ترامپ، اگرچه بسیار تلخ بود اما جان تازه ای به ارزش های انقلاب اسلامی در تمام جهان داد.

رمضانی اضافه کرد: تشییع بی نظیر این دو عزیز در هشت شهر از دو کشور، و سپس مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی و متعاقب آن راهپیمایی میلیونی در بغداد در حمایت از آن مصوبه، حماسه های بزرگی بود که ایستادگی دو ملت ایران و عراق را به رخ جهانیان کشید.

آنچه چهره مدعیان حقوق بشر را زشت کرده است

وی افزود: ادامه ظلم به مسلمانان و شیعیان کشورهای مختلف  مانند ترورهای افغانستان و پاکستان، وضعیت بغرنج زندانیان در بحرین، اعدام های دسته جمعی در عربستان، استمرار تجاوز و کشتار بیگناهان در یمن، خشونت و اشغالگری صهیونیست ها در فلسطین و حبس غیر قانونی سید احمد سامبی در کومور نیز همچنان چهره جهان و مدعیان حقوق بشر را زشت کرده است.

دبیر مجمع اهل بیت (ع) اضافه کرد: آنچه در اواسط سال گذشته در کشمیر و در پایان سال در هندوستان به ویژه دهلی نو رخ داد، نیز غم سنگینی بر قلوب مسلمانان عالم نشاند.

وی افزود: پایان بخش مشکلات مسلمانان جهان هم شیوع ویروس جدید کرونا (Covid-۱۹) در تمام گیتی بود که تاکنون هزاران نفر را در دنیا قربانی خود کرده است.

رمضانی اعلام کرد: ادامه فشارهای غیر قانونی و ظالمانه آمریکای جنایتکار علیه ملت قهرمان ایران هم از مشکلات سال گذشته بود. این نامردمی‌های شیطان بزرگ حتی در شرایط اضطراری بهداشتی فعلی هم ادامه یافته است و تحریم گسترده در حوزه دارو و سلامت منجر به نمایان شدن بیشتر و واضح تر ددمنشی‌های استکبار و استعمار در نزد افکار جهانی شده و می‌شود.

شادکامی های سال گذشته

وی با بیان این که در مقابل این تلخکامی ها، پیروزی های بزرگی برای مسلمانان به دست آمد، افزود: حماسه پرشور مردم در عاشورا و اربعین حسینی که سال به سال بر ابعاد انسانی آن افزوده می‌شود، شکستن شوکت آمریکای جهانخوار با هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی و پایگاه عین الاسد و رد کردن قاطعانه طرح صهیونیستی موسوم به معامله قرن از سوی قاطبه مسلمانان جهان از شادکامی های سال گذشته بود.

پیروزی های چشمگیر مقاومت مردمی یمن در برابر ائتلاف متجاوزِ تا بن دندان مسلح، هوشیاری گروههای مقاومت اسلامی در عراق و لبنان در برابر توطئه‌ها، آزادسازی مناطق بیشتری از سوریه از لوث وجود تروریست‌ها، استحکام عزم مقاومت بین‌الملل با مراسم تشییع میلیونی پیکر سردار دلها و موفقیت های علمی و تکنولوژیک دانشمندان مسلمان، از جمله این شادکامی ها بود.

رمضانی با اشاره به تغییرات مدیریتی در مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: این تغییرات، به تجدید نظر در ساختارها و نوسازی در اعضای مجمع عمومی هم خواهد رسید تا مجمع بتواند در آغاز چهارمین دهه از فعالیت پر برکت خود، به نیازهای نو به نوی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در سراسر جهان پاسخ مناسب دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha