۸۱۳ نفر با تب بالا در غربالگری سلامت مسافران در استان مرکزی شناسایی شدند

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: ۸۱۳ نفر با تب بالا در طرح غربالگری و پایش سلامت مسافران ورودی به این استان تاکنون شناسایی و به مراکز ذیربط معرفی شده‌اند.

دکتر «محمد محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۴ پایگاه در ورودی و خروجی‌های سراسر استان ایجاد شده که امدادگران و نجاتگران این جمعیت با مشارکت کارکنان نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری، ارتش، مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در راستای غربالگری و تب سنجی مسافران فعالیت دارند.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مورد تب سنجی از مسافران ورودی به این استان انجام شده که از این تعداد ۸۱۳ مورد علامت دار (تب دار) بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در راستای مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی و گندزدایی سطوح به همت دکتر نوابی از خیران داوطلب این جمعیت به مبلغ ۲ میلیارد ریال تهیه شده است که توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی توزیع شده است. 

دکتر محمدی با تقدیر از تمام مدافعان سلامت، گفت: طرح پایش و غربالگری سلامت مسافران ورودی به استان مرکزی تا ۲۰ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

وی عنوان کرد: همه تلاش‌ها برای کاهش شیوع این ویروس در استان مرکزی به کار گرفته شده و انتظار است همکاری مردم نیز روز به روز افزایش یابد.

۸۸۲ نفر تاکنون در استان مرکزی  به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۵۴۴ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۱۲۸ بیمار نیز در بیمارستان‌ها مراحل درمانی را سپری می‌کنند.

تاکنون ۵۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha