جهش تولید در واحدهای صنفی با کمترین میزان سرمایه امکان پذیر است

اراک - ایرنا - رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: جهش تولید در واحدهای صنفی با کمترین میزان سرمایه امکان پذیر است و اصناف و بازاریان به علت جایگاهی که در چرخه اقتصاد دارند، می‌توانند در تحقق شعار سال نقش مهمی ایفا کنند.

جمشید زند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان  «جهش تولید» افزود: جهت‌گیری شعارهای سال انتخاب شده از سوی  مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر؛ نشانگر اهمیت و جایگاه بالای اقتصاد است.
وی با بیان اینکه اصناف بزرگترین بخش اقتصادی کشور هستند که در سه بخش تولید، توزیع و خدمات فعالیت دارند، اظهار کرد: این قشر  مردمی  در تمامی دوره‌ها نقش تأثیر گذاری را در کشور داشته است.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی افزود: اگر تسهیلات لازم در اختیار صنوف تولیدی‌ قرار گیرد، نقش این واحدهای در تحقق شعار سال پررنگ‌تر خواهد شد.
زند با با بیان اینکه جهش تولید در محیط آرام و بدون تنش حاصل می‌شود، اظهار داشت:  به همین منظور باید موانع از  سر راه کسب و کار برداشته و مقررات و قوانین و دست و پاگیر اصلاح شوند.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با یادآوری اینکه دو بخش پزشکی و اصناف از بیماری ناشی از ویروس کرونا آسیب جدی دیده‌اند، افزود: قدردان پزشکان و سایر کارکنان زحمت‌کش بخش درمان هستیم ولی دولت باید برای حمایت از صنوف نیز برنامه‌های تشویقی مناسبی را ارائه نماید.

زند افزود: این بیماری برای بسیاری از صنوف مشکلاتی را ایجاد کرده است به گونه ای که برخی از واحدهای صنفی  بیش از یک ماه تعطیل هستند و ممکن است که در روزهای آینده هم نیاز باشد، این روند ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: در این شرایط و برای تحقق شعار سال لازم است دولت حمایت تمام قد از اصناف داشته باشند تا بعد از شکست کرونا در سال جهش تولید شاهد بیماری اقتصادی صنوف خرد نباشم.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظریکصد و ۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

رهبر معظم انقلاب د رپیام نوروزی خود  سال ۱۳۹۹ را با عنوان «جهش تولید»  نامگذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha