گسترش کرونا زمانِ هشتمین مرحله انتخابات درون حزبی دموکرات ها را تغییر داد

تهران– ایرنا– شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا که اکنون بسیاری از رسانه ها، کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی آن را متوجه اهمال دونالد ترامپ می دانند، بر بسیاری از ابعاد اقتصادی، سیاسی این کشور تاثیر گذاشته به گونه ای که هشتمین مرحله انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها قرار نیست در موعد مقرر برگزار شود.

دموکرات ها تاکنون ۶ مرحله از انتخابات مقدماتی درون حزبی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را پشت سر گذارده اند، انتخاباتی که شروع آن ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۸ از ایالت آیوا بود.

هشتمین دور این انتخابات که  قرار بود پنجم فروردین در ایالت جورجیا برگزار شود به علت شیوع ویروس کرونا مسئولان برگزار کننده این ایالت آن را  به تعویق انداختند.

«برد رافنسپرگر» (Brad Raffensperger) یکی از مقامات ایالت جرجیا و از ناظران انتخاباتی در این ایالت در بیانیه ای اعلام کرد: رخدادها به سرعت روی می دهند و الویت بر محافظت از سلامتی کارکنان صندوق های شمارش آرا، خانواده هایشان و جامعه است.

این انتخابات قرار است ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شود.

به گزارش تارنمای خبری «پلتیکو» (politico) ایالت جورجیا دومین ایالت پس از ایالت «الینویز» است که برگزاری انتخابات مقدماتی ۲۰۲۰ آمریکا را به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق انداخته است.

انتخابات مقدماتی دموکرات ها در ایالت لوئیزینا قرار بود ۱۶ فروردین برگزار شود که آن نیز به ۳۱ خرداد موکول شد.

انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها که ۱۴ بهمن ماه در ایالت آیوا برگزار شد و تاکنون هفت مرحله از آن برپا شده است، تنها دو رقیب هم حزبی، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و «جو بایدن» معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در کورس این رقابت ها باقی مانده اند.

نتیجه آرا نامزدهای دموکرات

بایدن که در سه مرحله ابتدایی شروعی ناامید کننده داشت تاکنون توانسته است از مجموع یک هزار و ۹۹۱ «آرا هیات نمانیدگان» برای پیروزی در رقابت مقدماتی درون حزبی یکهزار و ۲۰۱ آرا را کسب کند اما  رقیبش، سندرز تنها توانسته است ۸۹۶ رای هیات نمانیدگان را به دست آورد، این درحالی است که  فشارها بر سندرز برای کناره گیری از ادامه رقابت ها به نفع بایدن همچنان ادامه دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در مجموع به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده و ۴۵۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

شدت یافتن  شیوع ویروس کرونا که در ابتدا دونالد ترامپ خطر آن را برای جامعه این کشور ناچیز خوانده بود وضعیت پیچیده ای را بوجود آورده و  او را در شرایط دشواری قرار داده است، بطوریکه نه تنها ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر کشور و به تازگی اعلام وضعیت «فاجعه بار» در ایالت کالیفرنیا، ناگزیر به عقب نشینی از مواضع خود شد، بلکه اکنون با موج انتقادهای سیاسی و رسانه ای در مقابله با شیوع این ویروس نیز مواجه است.

۲۰۲۳

**۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha