۵ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 83725527
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحقق شعار سال نیازمند اتکای بیشتر به ظرفیت‌های داخلی است

قزوین- ایرنا- نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شعار سال نیازمند اتکای بهتر و بیشتر به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و بهره گیری مطلوب از امکانات بالقوه کشور از لحاظ ذخایر طبیعی و همچنین نیروهای انسانی است.

بهمن طاهر خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره  به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری "جهش تولید" نام گذاری شد، افزود: برای دستیابی به جهش تولید، باید با باور قلبی و اتکا به توانمندی ها و ابزارهای داخلی کشور، با تحریم ها مقابله کرده و رونق تولید ایجاد کرد.  
طاهرخانی ادامه داد: سال گذشته شعار رونق تولید، مقدمه ای برای آزمودن ظرفیت های داخلی تولید و افزایش روحیه خود باوری بود و شعار جهش تولید، کشور را به سمت اتکا به توانمندی های علمی پیش خواهد برد.  
وی با بیان این که بسیاری از کشورها به مراتب در تولید از ما جلوتر هستند، افزود: اگر بخواهیم درعرصه بین المللی رقابت کنیم و در تولید از دیگر کشورها پیشی بگیریم، نیازمند یک تحول فکری هستیم و با توجه به خلاءهای که از لحاظ علمی و ساختاری با کشورهای پیشرفته دنیا داریم، نیاز است تلاش مضاعف، شبانه روزی و جهادی در کشور صورت گیرد.
وی با تاکید بر این که تحقق شعار جهش تولید نیازمند علاقه قلبی و عشق به میهن و تلاش شبانه روزی از سوی همه ارکان جامعه است، گفت: باید این باور در مصرف کننده داخلی و خارجی ایجاد شود که محصولات ایرانی از کیفیت و کمیت، قدرت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارد و این مهم  باید در عمل ثابت شود.
طاهرخانی تصریح کرد: کالایی که کیفیت بالایی داشته باشد، قدرت رقابت با برندهای خارجی را داشته و مردم به استفاده از آن ترغیب می شوند که این امر خود، بازدارنده واردات کالاهای خارجی و رونق تولیدات داخلی خواهد بود. 
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که امنیت اقتصادی جهش تولید را عینیت می بخشد، تاکید کرد: باید با ابزارهای نظارتی موجود، اعتبارات بانکی را به سمت تولید هدایت کرد تا سرمایه های ملی در راستای پیشرفت و جهش تولید هزینه شود.  
طاهرخانی با تاکید بر این که اقتصاد ایران نیازمند شفاف سازی است،تصریح کرد: باید کوچک ترین روزنه سوءاستفاده مالی بسته شود تا در میان فعالان اقتصادی همدلی و اطمینان ایجاد شود و همه یک صدا در راستای رونق تولید گام بردارند. 
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: به گفته مقام معظم رهبری باید بسترهای لازم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فردی ایجاد شود تا بتوانیم با اجرایی کردن شعار جهش تولید به اهداف بلند مردم جامعه اسلامی برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha