پویش درس خانه در سایت رشد بارگزاری شد

تهران- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از راه اندازی پویش درس خانه در سایت رشد برای بارگزاری محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در گفت و گویی که امروز سه‌شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش منتشر کرده است، افزود: این روزها که دانش آموزان ما به دلیل شیوع ویروس کرونا، از حضور در کلاس درس و استفاده حضوری از معلمان محروم هستند، تلاش‌هایی در وزارت آموزش و پرورش انجام شد که بتوان با استفاده از فضای مجازی از خلاقیت و فعالیت معلمان بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: برای اینکه دانش آموزان از درس غافل نشوند و روند آموزشی آنها ادامه پیدا کند؛ در سایت رشد (شبکه ملی مدارس کشور) پویش درس خانه برای همکاران فرهنگی و معلمان پیش بینی شده تا درسی را که ارئه می‌دهند در اختیار دیگران قرار بگیرد.

ذوعلم با بیان اینکه این پویش اقدامی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار داشت:  دروس مجازی که معلمان با خلاقیت و نوآوری خودشان تولید کننده آن هستند، مورد سنجش و ارزشیابی قرار می‌گیرد. بهترین محتواها مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب می‌شود و از افرادی که این برنامه و محتوا را خلق کرده‌اند، تقدیر شده و آن محتوا در اختیار بقیه افراد نیز قرار می‌گیرد.

 رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: باید از بیماری کرونا و تعطیلی مدارس به عنوان یک فرصت استفاده کرد و با تلفیق رسانه‌های دیگر در کنار کتاب به عنوان یک بسته تربیت و یادگیری که در اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش هم به آن تاکید شده است، سود برد. زیرا محتوای آموزشی فقط از طریق کتاب نباید منتقل شود بلکه باید از معلمان نیزبه عنوان تولیدکنندگان محتوای آموزشی استفاده کنیم.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (دوشنبه) درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن گفت: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید که هزار و ۸۱۲ نفر فوت کرده و ۸ هزار و ۳۷۶ نفر بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha