سهم من در کرونا

کنارتم هموطن

۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83726174
کنارتم هموطن

تهران- ایرنا- کنارتم هموطن در واقع پویش مردمی و متشکل از بسیجیان و نیروهای جهادی است که در مقاطع مختلف به کمک آسیب‌دیدگان سیل، زلزله و ... می‌شتابند. در شرایط کنونی و شیوع کرونا این کمپین به ضد عفونی شهر و ارسال و جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مبادرت می‌ورزد.

پویش مردمی کنارتم هموطن به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) راه‌اندازی شده و در کنار هلال احمر و کمیته امداد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای بازسازی مناطق سیل‌زده و تهیۀ مایحتاج سیل‌زدگان شروع به فعالیت کرد. ستاد مردمی امام رضایی‌ها علاوه بر راه‌اندازی این پویش، با ثبت‌نام از داوطلبان حضور در مناطق آسیب دیده کشور و ساماندهی نیروهای مردمی در این مناطق را به عهده گرفته است.

کد دستوری #۸۸۸*۷۸۰* برای پرداخت کمک‌های نقدی به این پویش اعلام شده که علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌گیری این کد به میزان دل‌خواه خودبه آسیب دیدگان کمک کنند. درحال حاضر این پویش برای جمع آوری کمک ها برای ضدعفونی محله های مختلف شهری و روستایی و همچنین تجهیز بیمارستان ها و تهیه و تولید ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در تدارک و تلاش هستند.

حسین یکتا مسوول پویش امام رضایی‌ها در این خصوص گفته است: ما این اقدام را با شعار «کنارتم هموطن» آغاز کردیم و امیدواریم مردم در این حرکت مؤمنانه و آتش‌به‌اختیار  به نیت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) کمک و آن را ترویج کنند.

وظایف، اهداف و عملکرد کمپین از منظر کاربر اینستاگرامی
یکی از کاربران اینستاگرام با انتشار عکسی از یکی از نیروهای جهادی درباره عملکرد و تلاش های این پویش در پستی پربازدید و کنایه آمیزی نوشته که در بخشی از آن می خوانیم: هرچه می کشیم از این لباس شخصی هاست
نمی دانم چرا دست از سر این مردم بر نمی دارند؟
باز هم جزو نخستین نفرهایی بودند که به میدان آمدند؛ درست مثل دهه ۶۰ زمانی که منافقین ایران را ناامن کرده بودند، درست مثل سال ۸۸ یا وقتی که داعش به مجلس حمله کرد یا زلزله کرمانشاه و زمانی که سیل زندگی مردم عزیز کشورمان را نابود کرده بود.
خیلی برایم جالب است که چرا از رو نمی روند؛ باز هم به میدان آمدند و از پولی که حق خانواده آنها بود، مواد ضدعفونی کننده تهیه کرده اند و مکان های عمومی را ضد عفونی می کنند؛ آن هم نه با لباس و ماسک مخصوص.
بلکه با همان لباس های که به اردوی جهادی می روند تا مدرسه، کتابخانه، سالن ورزشی و مسجد بسازند که یک وقت آن کودک سیستانی از علم، ورزش، و... عقب نماند.
بالاخره یک روزی رویتان کم می شود و اما بعد: ای کسانی‌که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‌اند، نزد خدا مقامی هر چه والاتر دارند و اینان همان رستگارانند.

گزارش این کمپین به مردم از نحوه توزیع و ارسال کمک های کرونایی

۱. صفحه اینستاگرام امام رضایی ها در پستی درباره نحوه هزینه کردن کمک های جمع آوری شده و ریز این هزینه ها برای آسیب دیدگان و بیماران کرونایی در سراسر کشور این طور توضیح داده است: اقدامات جمعیت امام رضایی ها در حوزه توزیع پک های ارزاق و بهداشتی به خانواده های نیازمند مبتلا به کرونا در دو مرحله به شرح زیر است: ‌
‌🔰 در مرحله سوم
با کمک داوطلبان جمعیت ۱۲۰ تن آقا و ۷۵  تن خانم تهیه، بسته بندی و توزیع شد. تفکیک کمک ها به استان ها بدین شرح است:
استان تهران : ۲۱۰ بسته
استان لرستان: ۱۲۰ بسته
استان مازندران: ۱۲۰ بسته
استان گلستان: ۱۲۰ بسته
استان گیلان: ۱۲۰ بسته
استان فارس: ۱۲۰ بسته
استان اصفهان: ۱۲۰ بسته
استان قم: ۷۰ بسته
‌🔰 در مرحله دوم: توزیع پک‌های ارزاق و بهداشتی به خانواده‌های نیازمند مبتلا به کرونا در مرحله دوم نیز با کمک داوطلبان جمعیت ۱۲۰ تن آقا و ۷۵ تن خانم تهیه، بسته بندی و توزیع شد.

۲. در پست دیگری از این پیج با انتشار عکسی از خدمت رسانی این پویش با یکی از شهروندان سالمند آمده است: امام رضایی ها خادمی و خدمتگزاری را از امامشان آموختند...آموختند که در حوادث و لحظات اضطرار، جان بر کف به میدان خدمت پای نهند و همیشه خدمتگزار مردم باشند...
و حال در این بحران، امام رضایی‌ها برای کمک و یاری به یکایک مردم سرزمینشان داوطلب شده‌اند تا خدمتی کنند و روزنه‌ امیدی شوند، برای دلگرمی هموطن هایشان ...

۳. پیج امام رضایی ها درباره آخرین اقدامات این پویش و کمک رسانی به بیمارستان های مختلف کشور با درج اینفوگرافیک این تقسیمات نوشته است: اقدامات جدید جمعیت امام رضایی‌ها در حوزه مبارزه با کرونا در کشور

‌📍استان تهران‌
‌🏨 بیمارستان امیراعلم‌
‌📍 استان فارس
‌🏨 بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)
‌📍 استان اصفهان‌
‌🏨 بیمارستان خورشید
📍استان قم
🏨 بیمارستان شهید بهشتی
📍 استان لرستان- خرم‌آباد
🏨بیمارستان شهدای عشایر
📍 استان مازندران - بابل
🏨 بیمارستان آیت الله روحانی
📍 استان گیلان - رشت
🏨 بیمارستان رازی
📍 استان گلستان
🏨 بیمارستان پنج آذر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha