۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83732644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گیتس: میلیون‌ها نوع از ویروس کرونا درمیان جانداران وجود دارد

تهران –ایرنا - «بیل گیتس» بنیانگذار شرکت مایکروسافت و فعال حوزه فناوری در تحلیلی درباره همه گیری ویروس کرونا گفت: میلیون‌ها ویروس مانند کرونا در میان جانوران دیگر وجود دارد که ممکن است به صورت جهش یافته به انسان انتقال یابد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گیتس در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان با عنوان این مطلب افزود: بشر باید ابزار مواجهه با چنین شرایطی را دراختیار داشته باشد، نباید تنها بگوییم کرونا تنها ویروسی بوده است که توانسته از حیوانات به انسان سرایت کند، ما نمونه های قبلی آن را درمورد «آنفولانزای مرغی» و یا «سارس» دیده ایم.

بنیانگذار مایکروسافت در ادامه گفت: به طور یقین بیش از یک میلیون نوع از ویروس کرونا درمیان سایر جانداران وجود دارد که می تواند به صورت جهش یافته به انسان سرایت کند، این موضوع زمانی وخیم تر می شود که ویروس ها از راه تنفسی از انسان به انسان سرایت کند، بنابراین ما نیازمند ابزاری برای کنترل چنین ویروس هایی هستیم.

گیتس در پیش بینی افزود: تصور می کنم این اپیدمی حداقل تا ۱۰ هفته دیگر بطول انجامد و فکر نمی کنم سال تحصیلی به حالت عادی خود بازگردد و مدارس بازشوند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی در این خصوص وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

هم اکنون آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۷۲۲هزار مبتلا رسیده و شمار جانباختگان آن نیز نزدیک به ۴۰هزار نفر رسیده است.

آمریکا با ۱۴۲ هزارو ۳۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در صدر دیگر کشورهای جهان قرار گرفته است، شمار جانباختگان این ویروس در آمریکا نیز به بیش از دوهزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

**۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha