۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83732953
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت خرید تضمینی سه محصول کشاورزی تعیین شد

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83732953
قیمت خرید تضمینی سه محصول کشاورزی تعیین شد

تهران - ایرنا - قیمت پیشنهادی خرید تضمینی سه محصول کشاورزی شامل چغندرقند، برگ سبز چای و پیله تر ابریشم سال زراعی ۹۸ - ۹۹ توسط اعضای شورای اقتصاد و هیات وزیران تعیین و ابلاغ شد.

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، اعضای شورای اقتصاد و عضو هیأت وزیران  ۱۳۹۸ در جلسه خود درخواست وزارت جهاد کشاورزی در مورد پیشنهاد قیمت‌ خرید تضمینی برگ سبز چای و پیله تر ابریشم و اصلاح قیمت خرید تضمینی چغندرقند برای سال زراعی ۹۹-۱۳۹۸ را مورد بررسی قرارداد و به استناد ماده ۳۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) درخواست مذکور را تصویب کرد.

براساس این مصوبه قیمت هر کیلوگرم چغندرقند بهاره ۶۰۲۴ ریال (با عیار ۱۶ درصد)،  چغندرقند پاییزه  ۵۹۰۰ ریال (با عیار ۱۵ درصد)،  برگ سبز چای درجه یک ۴۶۰۰۰ ریال، برگ سبز چای درجه دو ۳۳۰۰۰ ریال و پیله تر ابریشم ۳۳۰۰۰۰ ریال تعیین شد.

طبق این مصوبه افزایش قیمت خرید تضمینی و افزایش بهره‌وری کارخانه‌های قند و اتخاذ سیاست‌های تجاری و قیمتی مناسب، ضمن حفظ قدرت رقابت‌پذیری تولید داخلی در قبال واردات، نباید سبب ایجاد بار مالی برای دولت شود.

همچنین قدرالسهم کارخانجات چای بابت بهای برگ سبز چای معادل ۷۵ درصد قیمت خرید تضمینی تعیین می شود و معادل ۵ درصد بهای برگ سبز چای از محل ظرفیت های قانون بودجه سالانه بابت افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور اختصاص می یابد 

این تصویب‌نامه مقرر می‌کند که سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی (سازمان چای کشور) با رعایت قوانین و مقررات مربوط، درخصوص محدوده زمانی خرید، تعیین هزینه‌های تبعی موضوع این تصویب‌نامه، اخذ تضامین و وثایق معتبر از خریداران برگ سبز چای و زمان بازپرداخت آن، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آنها نظارت کنند.

در این تصویب‌نامه سازمان چای کشور مکلف است ضمن نظارت دقیق بر فرآیند خریدتضمینی برگ سبز چای و جلوگیری از انحراف یارانه پرداختی دولت، اقدامات مورد نیاز را برای توسعه قراردادهای کشت و بهبود کیفیت تولید برگ سبز چای انجام داده و پیگیری‌های لازم را جهت ساماندهی چای کشور از طریق اجرای عملیات به‌زراعی، بهبود فرآوری و اصلاح ساختار کارخانه‌های چای، ترویج مصرف چای داخلی و توسعه بازاریابی از طریق ظرفیت‌های صندوق توسعه چای کشور به عمل آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha