۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 83732994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمایت از تولید داخلی موجب «جهش تولید» می‌شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش تقویت تولید در خودکفایی کشور، گفت: حمایت از تولید داخلی علاوه بر تثبیت اشتغال، به ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال و جهش تولید منجر می‌شود.

«محمد خدابخشی»  در گفت‌ وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نامگذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: انتخاب پیاپی شعارهای سال از سوی رهبر انقلاب اسلامی با محوریت مسائل اقتصادی نشان‌دهنده این نکته است که اقتصاد نقطه آسیب کشور است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در حوزه‌های نظامی، فناوری و علمی و درمانی به جایگاه قابل قبولی در دنیا رسیده‌ است، بیان کرد: اما در حوزه اقتصادی همچنان با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم.

خدابخشی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبری بیان کرد: با انتخاب این شعار از سوی ایشان و با تکیه بر توان داخلی و محوریت مسائل اقتصادی،  این تکلیف برای همه ایجاد می‌شود که در راستای ایجاد تحول در مسائل اقتصادی همه توان خود را به‌کار گیرند و همچنین تکیه بر ظرفیت داخلی و محوریت تولید نشاندهنده نقش تقویت تولید در خودکفایی هر چه بیشتر کشور است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس بیان کرد: بعد از اعلام شعار "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، با استفاده از ظرفیت متخصصان اقتصادی، برنامه‌ای تدوین و در آن علاوه بر ترسیم اهداف کوتاه و بلندمدت، وظایفی برای قوای سه‌گانه و دیگر دستگاه‌های اجرایی تعریف شده است.

 جهش تولید با رفع موانع تولید

خدابخشی یادآور شد: بومی‌سازی، جلوگیری از واردات، ارتقاء کیفیت و تقویت کالاهای تولید داخل،  شناسایی ظرفیت‌ها و رفع موانع جهش تولید و طراحی سامانه هوشمند مدیریت ملی "جهش تولید پایدار" اهداف کلی ترسیم شده در این طرح پیشنهادی است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: جایگزینی واردات و افزایش صادرات، تحریک تقاضای کالاها و خدمات تولید داخل از طریق ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، ارتقاء ثبات اقتصاد کلان،  افزایش حجم و تنوع تولید و شناسایی و احیای ظرفیت‌های خالی منابع به ویژه نیروی انسانی و دانش‌آموختگان دانشگاهی نیز از مهمترین راهبردهای کلان این طرح است.

خدابخشی، تشکیل ستاد مشترک دولت، قوه قضاییه و مجلس، تشکیل کارگروه بودجه و سایر کارگروه‌های تخصصی و ارائه گزارش ماهانه دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سال را از برنامه‌های زمان‌بندی «جهش تولید»  عنوان کرد و گفت: مردم، تولیدکنندگان، قوای سه‌گانه و دیگر دستگاه‌های اجرایی هر یک نقش و وظایفی برای تحقق شعار سال دارند.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان با تولید کالای با کیفیت و مردم نیز با مصرف کالاهای تولید داخل، می‌توانند نقش موثری در تحقق شعار سال ایفا کنند. حمایت از تولید داخلی علاوه بر تثبیت اشتغال، منجر به ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال شده و جهش تولید می‌شود.

خدابخشی بسیاری از معضلات و کاستی‌ها را ناشی از ضعف نظام برنامه‌ریزی کشور عنوان کرد و افزود: با اصلاح نظام برنامه‌ریزی، زمینه برای اصلاح بسیاری از امور فراهم می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار  رونق تولید پرداختند و با تأکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

ایشان با تاکید بر نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha