۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83734039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در اردبیل از بیمارستان مرخص شدند

اردبیل - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی از بهبودی و ترخیص ۸۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا از بیمارستان‌های این استان خبر داد.

دکتر افشین فتحی روز سه‌شنبه افزود: تا به‌حال ۷۷۰ تست آزمایش کرونا در استان انجام شده و روزانه ۶۰ مورد تست جدید انجام می‌شود.

وی با اشاره به نبود مشکل تخت بیمارستانی در استان بیان‌کرد: ساختمان تروما بیمارستان امام خمینی (ره ) با ۱۲۰ تخت ،  بیمارستان امام رضا (ع) با ۱۰۰ تخت و بیمارستان سبلان با ۱۵۰ تخت در اردبیل برای این امر مهیا شده و در شهرستان‌های مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد بیمارستان‌های این شهرستان‌ها امکان پاسخگویی به بیماران را دارند. 

او اضافه‌کرد: ۴۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونا در مرحله اول آماده داریم و برای احتیاط بیشتر ۱۶۰۰ تخت بستری نیز تجهیز شده است. 

فتحی با اشاره به اینکه کادر درمانی در استان با وجدان‌کاری کامل فعالیت می‌کنند و مشکل پزشک نداریم، افزود: ۵۵۰ پرستار و ۱۰۰ نفر با قرارداد ۹۸ روزه مشغول خدمات به بیماران کرونایی بوده و از لحاظ تجهیزات پزشکی از قبیل ماسک و گان و مواد ضدعفونی کننده مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد مردم استان تا به حال غربالگری شده‌اند، گفت: بیش از ۹۸ درصد مردم استان سالم بوده و کمتر از ۲ درصد مشکوک به ویروس کرونای علامت‌دار بوده که در این میان یک‌هزار و  ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی ارجاع داده شده و تنها ۶۰ نفر بستری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha