صبوری: ورزشکاران با رفتار خود در بحران کرونا سرمایه اجتماعی ایجاد کردند

تهران- ایرنا- جامعه شناس حوزه ورزش با اشاره به پخش فیلم و عکس تمرین ورزشکاران در محیط خانه گفت: همراهی و همگامی ورزشکاران با سایر اقشار جامعه در دوران خانه‌نشینی اجباری ناشی از شیوع کرونا، موجب ایجاد سرمایه اجتماعی می‌شود که تا سال‌ها بعد باقی خواهد ماند.

داروین صبوری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از سوالاتی که کارشناسان رفتارشناسی و مدیران باید به دنبال آن باشند این است که در شرایط بحران جمعی، هراس از این بحران را چگونه باید مدیریت کرد. یکی از اقشاری که می‌تواند در کنترل شرایط کمک کننده باشند، ورزشکاران در کنار هنرمندان و دیگر چهره‌های محبوب اجتماعی هستند که عضوی از یک گروه بزرگ و مرجع به ‌نام «دیگرانِ مهم» به شمار می‌روند. آنچه که باید به لحاظ اجتماعی برای این گروه مطرح شده و دغدغه باشد، مفهومی به نام مسوولیت‌های اجتماعی است. 

وی با بیان اینکه پخش تصویر و فیلم تمرین ورزشکاران در خانه یک امر مثبت تلقی می‌شود، عنوان کرد: این روزها شاهد تمرینات ورزشکاران مطرحی بودم که در خانه و در مقابل دوربین موبایل خود، دیگران را به ورزش و نوع تمرینات خود مهمان می‌کردند. این مصداقِ بارزِ مفهوم مسوولیت‌های اجتماعی است. یک ورزشکار با چنین رفتارهایی می‌تواند خود را به جمعی بزرگ پیوند زده و به دیگران بگوید که ما نیز در چنین شرایطی گرفتار، اما کنارتان هستیم.

صبوری در ادامه با اشاره به اهمیت پیوند اجتماعی در جامعه برای مقابله با کرونا تصریح کرد: پیوندهای اجتماعی ایجاد شده توسط ورزشکاران و هنرمندان، این حسِ مسوولیت را در زمانی که جامعه تحت فشار قرار دارد، در ذهن و زبان جامعه به یادگار خواهد گذاشت و بدل به سرمایه‌ی اجتماعی مهم در دوران شیوع ویروس کرونا و پس از آن خواهد شد.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha