۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۱۸
کد خبر: 83737140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۷ وقف جدید در خراسان رضوی ثبت شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۱۸
کد خبر: 83737140
۲۱۷ وقف جدید در خراسان رضوی ثبت شد

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۲۱۷ وقف جدید با نیات مختلف فرهنگی و اجتماعی ظرف یک سال اخیر در استان به ثبت رسید.

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به نقل از حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی گزارش داد: کل موقوفات در این استان ۲۵ هزار مورد است.

وی افزود: این تعداد موقوفات با ۸۰۰ مورد نیت واقفان دامنه وسیعی از موضوعات مذهبی و اجتماعی را شامل می‌شود.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: ۸۰۰ مورد نیت واقفان خراسانی ظرف پارسال اجرا و از محل برخی از این نیات ۲۲ هزار مراسم مذهبی و انقلابی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان برگزار شد. 

وی ساماندهی و فعالسازی اعضای هیات امنا و خدام بقاع، رصد و نظارت بر نذورات مردمی و راه‌اندازی مراکز افق با رویکرد اجتماعی فرهنگی و قرآنی را نیز از اقدامات معاونت فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حوزه بقاع متبرکه برشمرد.

حجت‌الاسلام ایزدی گفت: ظرف یک سال اخیر دوره‌های آموزشی سبک زندگی نیز با  ۵۹ کلاس در ۲۹ پایگاه در سطح خراسان رضوی برای عموم شهروندان برگزار شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳۵۰ مبلغ در مناسبتهای مختلف دینی و فرهنگی برای اجرای برنامه به بقاع متبرکه در سطح خراسان رضوی اعزام شدند.

۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha