«اسماعیل خانجانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکهزار و ۷۰۰ تماس مردمی سال گذشته با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این شهرستان برقرار شده که اختلافات خانوادگی پرتعدادترین موضوع آنها بوده است.
وی بیان کرد: درخواست مشاوره در زمینههای فرزند پروری، معضلات فردی، کودکآزاری و همسرآزاری و مسایل مربوط به آسیب های اجتماعی از دیگر موارد تماس با این مرکز بوده است.
رییس بهزیستی خمین اظهار داشت: اوژانس اجتماعی بهزیستی علاوه بر فعالیت با خط تلفن ۱۲۳ به صورت سیار و با مشارکت مراکز مداخله در بحران نیز به جامعه هدف خدمات ارایه می کنند.
خانجانی گفت: یک هزار و ۸۵۰ خدمت مشاورهای پارسال از طریق خودروی سیار اجتماعی به مددجویان ارایه شده است.
وی با اشاره به اینکه مددکاری و مشاوره از مهمترین خدمات بخش مداخله در بحران مرکز اوژانس اجتماعی است، افزود: برای زنان بدسرپرستی که همسران آنان معتاد، متواری و یا زندانی هستند و نیز موارد کودک آزاری، پرونده تشکیل میشود.
رییس بهزیستی خمین تصریح کرد: ۴۴۰ پرونده طلاق از سوی دادگستری شهرستان به ۲ مرکز پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ارسال شد.
خانجانی ادامه داد: ۳۵ دوره آموزشی با موضوعات بهداشت روانی کودکان، پیشگیری از خشونت، طرح یاوران زندگی در مدارس و آموزش مهارتهای زندگی از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی این شهرستان برگزار شد.
خانجانی، کودکان آسیب دیده، کودکان کار، زنان بدسرپرست، زنان و دختران آسیبدیده و یا درمعرض آسیب و افراد دچار اختلال هویت جنسی را از دیگر گروه های هدف مرکز اوژانس اجتماعی بهزیستی عنوان کرد.
خمین از شهرستان های جنوب استان مرکزی است و هفت هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.
خمین - ایرنا - رییس بهزیستی خمین گفت: یکصد و ۸۰ پرونده برای بررسی و پیگیری اختلافات خانوادگی بهویژه در حوزههای همسرآزاری و کودکآزاری پارسال در این شهرستان تشکیل شد.
اخبار مرتبط
-
۱۶۰ پرونده آسیب اجتماعی در خمین تشکیل شد
خمین - ایرنا - رییس بهزیستی خمین گفت: یکصد و ۶۰ پرونده برای بررسی و پیگیری مشکلات خانوادگی…
-
۲۲ درصد پروندههای طلاق خمین به سازش ختم شد
خمین - ایرنا - رئیس بهزیستی خمین گفت: ۲۲ درصد پروندههای متقاضیان طلاق که در سال جاری به مراکز…
-
۱۷۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی خمین برقرار شد
خمین - ایرنا - رئیس بهزیستی خمین گفت: یکهزار و ۷۰۰ تماس مردمی درسال جاری با خط ۱۲۳ اورژانس…
نظر شما