چهار هزار متر از زمین های ملی هرمزگان آزاد شد

بندرعباس- ایرنا- فرمانده انتظامی هرمزگان از آزادسازی چهار هزار متر از زمین های ملی استان در روستاهای سرخون، چهچکور و ایسین از توابع بندرعباس و روستای گوانگ در شهرستان سیریک خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزادسازی این زمین های ملی با استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از منابع طبیعی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با استناد به ماده مذکور تمام آثار تجاوز در این زمین ها جمع آوری و رفع تصرف صورت گرفته، گفت: ارزش ریالی زمین های آزاد شده برابر نظر کارشناسان در حدود ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده می شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تاکید بر برخورد با زمین خواران و متخلفان، بیان داشت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم الزامی است.

۱۰۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق در هرمزگان توقیف شد

سردار جعفری در بخش دیگری از صحبتهای خود از توقیف ۱۰۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق طی هفته گذشته در استان خبر داد و گفت: در این مدت انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال نیز کشف و ضبط شد.

وی عمده کالاهای قاچاق کشف شده را مواد دخانی، سوخت، اقلام خوراکی، لوازم خانگی، احشاق ، پارچه، لوازم یدکی، لوزام آرایشی و بهداشتی و برخی اقلام دیگر عنوان کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در همین رابطه یک باند قاچاق کالا متلاشی و ۱۷ نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار جعفری با اشاره به تاثیرهای سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد کشور و تولید ملی، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha