۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 1464
کد خبر: 83744864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز آغاز شد

۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۱۴
کد خبر: 83744864
 جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز آغاز شد

یزد- ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از امروز ( پنجشنبه ) در سه بخش کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان به صورت فردی و خانوادگی با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در این شهرستان آغاز شد و تا اول خردادماه‌ ادامه دارد.

سعید قریشی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره در  گروه سنی ۴ تا ۱۲ سال از کتاب‌های « گنبد خورشید» ، « زندگی حضرت معصومه(ع) » و « ۱۰ قصه از امام هادی » و در رده جوانان و بزرگسالان از کتاب‌های « امام رضا(ع) » ، « امام رضا(ع) و ایران » ، «  بر مدار آفتاب » ، « شاهچراغ(ع) » و « خورشید رهنما و حکمت‌های نقوی  » برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  فعالیت فردی در قالب‌ نقاشی با استفاده از تمامی ابزار از جمله آبرنگ، گواش، مداد شمعی و رنگی امکانپذیر است و پویش کتابخوان در قالب فیلم پنج دقیقه‌ای معرفی کتاب که حجم این فیلم‌ها ۷۰مگابایت باید دروبین به صورت افقی تنظیم شود برگزار می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: فعالیت گروهی در رده سنی ۹ تا۱۲ سال در قالب نمایش‌نامه خوانی، جمع‌خوانی روزنامه و کتاب پذیرش می‌شود و پویش کتابخوان در قالب داستانک نویسی شامل داستان های کوتاه که حداکثر ۵۰۰ کلمه از محتوای کتاب‌های این بخش است، پیش بینی شد.

قریشی ادامه داد: شرکت در تمامی بخش‌ها از طریق ثبت‌نام در تارنمای جشنواره به نشانی www.samakpl.ir و به صورت الکترونیک امکان پذیر است.

مهریز ۱۲ کتابخانه عمومی با ۱۴۰ هزار نسخه کتاب دارد و بیش از ۱۰ هزار نفر عضو کتابخانه ها هستند.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha