۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
کد خبر: 83745938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگرانی هموطنان ایرانی از افزایش ناگهانی بلیت پرواز مسکو به تهران

مسکو - ایرنا - تعدادی از شهروندان ایرانی حاضر در مسکو که قصد بازگشت به ایران را از طریق هوایی دارند از افزایش چند برابری قیمت بلیت پرواز مسکو به تهران گلایه می‌کنند.

«علی صادقی» یکی از دانشجویان ایرانی شاغل در مسکو که با توجه به دورکار شدن دانشگاه‌ها از حدود سه هفته قبل تاکنون قصد بازگشت به کشورمان را دارد به خبرنگار ایرنا در مسکو گفته که در حال حاضر تنها از طریق شرکت هواپیمایی ماهان امکان بازگشت به ایران وجود دارد اما بلیت هواپیما برخلاف همیشه چندین برابر قیمت فروخته می‌شود.
یکی دیگر از شهروندان ایرانی که در مسکو به سر می‌برد و به دنبال راهی برای بازگشت به ایران است به ایرنا گفته که واسطه‌ها عملا قیمت بلیت پرواز هواپیمایی ماهان در مسیر مسکو به تهران را چند برابر کرده‌اند.
پیگیرهای صورت گرفته در مسکو نشان می‌دهد که تعداد پروازهای ماهان به تهران کاهش چشم‌گیری یافته است و نهایتا هفته‌ای یک پرواز به تهران از مسیر مسکو صورت می‌گیرد ضمن اینکه روسیه اعلام کرده تمامی پروازهای خارجی را متوقف کرده است.

برخی میگویند برای تهیه بلیت پرواز یکطرفه مسکو به تهران هواپیمایی ماهان حتی تا ۵۰۰ یورو پرداخت کرده اند حال آنکه در گذشته حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلاربرای این منظور هزینه می‌کردند.

عسگری همت مدیر شرکت هواپیمایی ماهان در مسکو در رابطه با این مشکل به ایرنا گفت: هموطنان کشورمان به صورت مستقیم از هواپیمایی ماهان یا آژانس‌های مورد تایید این شرکت بلیت خریداری کنند تا در دام واسطه‌ها نیفتند.
وی در خصوص تغییر نرخ بلیت هواپیمایی ماهان در مسیر مسکو به تهران نیز گفت: افزایش نرخ پایه بلیت که اخیرا  اتفاق افتاده است مربوط به کاهش ارزش روبل است چرا که با توجه به شیوع کرونا در این کشور روبل به میزان قابل توجه‌ای ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است. 
عسگری همت در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت بلیت پرواز بازگشت به تهران هر روز گرانتر می‌شود، گفت: افزایش پلکانی نرخ بلیت هواپیماها موضوع جدیدی نیست و همیشه چنین بوده است که افرادی که زودتر از دیگران بلیت خریداری می‌کنند بهای کمتری می‌پردازند یا اصطلاحا بلیت ارزانتری بدست می‌آورند و با پرشدن سطح قیمتی اولیه متقاضیان جدیدتر نرخ بالاتری می‌پردازند.
وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از ایرانی‌های حاضر در مسکو مشکلشان تغییر قیمت بلیت‌ها و مشخص نشدن نرخ نهایی است، ادامه داد: روند افزایش پلکانی نرخ بلیت هواپیما با توجه به نزدیک شدن به زمان پرواز در تمام شرکت‌های هوایی رخ می‌دهد و نرم افزار فروش بلیت به صورت سیستماتیک این رویه را در فروش اجرا می‌کند.
مدیر شرکت هواپیمایی ماهان در روسیه در ادامه در خصوص قیمت‌های دور از انتظار نیز گفت: قطعا اگر گزارش دقیقی در این رابطه به دست ما برسد و فردی معترض باشد، هواپیمایی ماهان موضوع را بلافاصله در دستور کار قرار خواهد داد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد قطعا برابر قانون با متخلف برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: زمانی که وضعیت پرواز و مجوزهای لازم از طرف سازمان‌های ذیربط در روسیه صادر شده باشد، زمان پرواز تعیین می‌شود و همکاران ما مجاز به فروش بلیت هستند و متقاضیان بلیت باید مدارک لازم برای صدور بلیت را به همکاران ما تحویل و پس از پرداخت وجه بلیت صادر می‌شود، توصیه می‌شود با توجه به افزایش پلکانی، خریداران چند روز پیش از پرواز، بلیت مدنظر خود را تهیه کنند تا هزینه کمتری بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha