۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83746789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلاش سازمان جهانی بهداشت برای مجهز کردن ۳۷ بیمارستان در یمن

تهران-ایرنا- به دنبال ثبت نخستین مورد مبتلا به ویروس کرونا در یمن، سازمان جهانی بهداشت از تلاش برای مجهز کردن ۳۷ بیمارستان در این کشور برای مبارزه با این ویروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «الطاف موسانی» نماینده سازمان جهانی بهداشت در یمن گفت، این سازمان برای مقابله با خطرات شیوع کرونا در یمن به تلاش خود برای بالا بردن آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در این کشور ادامه می‌دهد.

وی افزود: این سازمان با همکاری سازمان ملل و مقامات بهداشتی یمن در تلاش برای مجهز کردن ۳۷ بیمارستان به ویژه بخش مراقبت‌های ویژه است.

موسانی ادامه داد: این رسیدگی تنها شامل تامین تخت و دستگاه‌ تنفس مصنوعی نمی‌شود، بلکه تهیه دارو و بالا بردن توان پرسنل پزشکی را هم شامل می‌شود.

به گفته موسانی، سازمان جهانی بهداشت هم اکنون در تلاش است تا از آمادگی آزمایشگاه‌های فنی برای بررسی و تشخصی هر گونه موارد مشکوک به کرونا اطمینان یابد. همچنین این سازمان، اقداماتی برای تهیه وسایل اورژانسی جهت گرفتن تست کرونا انجام داده است.

وی تصریح کرد که کیت‌های تشخصی کرونا در حال حاضر در صنعا پایتخت، عدن در جنوب و المکلا پایتخت استان حضرموت در شرق یمن موجود است.

یمن روز جمعه اولین مورد مبتلا به کرونا را در شهر الشحر استان حضرموت شناسایی کرد.

کرونا در حالی به یمن نفوذ پیدا کرده که زیرساخت‌های پزشکی و درمانی این کشور در نتیجه سال‌های جنگ تحمیلی عربستان بر یمن نابود شده است و این کشور اکنون با مشکلات فراوانی در تامین تجهیزات پزشکی روبه‌روست و طبق اعلام نهادهای بین‌المللی در صورت همه‌گیری این بیماری در یمن، فاجعه‌ای بزرگ در این کشور روی می‌دهد.

ائتلاف سعودی نیز با برقراری آتش بس از روز پنجشنبه به مدت دو هفته برای مقابله با تهدیدات کرونا در یمن موافقت کرده است.

اگرچه اخبار منتشره حاکی از نقض مکرر این آتش‌بس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha