بیشتر آمریکایی‌ها تا زمان تولید واکسن کرونا در رویدادهای ورزشی حاضر نمی‌شوند

تهران- ایرنا- براساس یافته‌های یک نظرسنجی اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها تا زمانی که واکسنی برای ویروس کرونا ساخته و تولید نشده است، تمایلی به حضور در رویدادهای ورزشی آینده را ندارند.

همزمان با تعطیلی بیشتر رویدادهای ورزشی بزرگ در آمریکای شمالی از ماه گذشته تاکنون، لیگ‌های حرفه‌ای تلاش‌های خود را برای پیدا کردن راهی به منظور چگونگی و زمان ادامه مسابقات آغاز کرده‌اند.

اما نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه سِتون هال اسپورتس، حاکی از آن است که بیشتر آمریکایی‌ها تا پیش از تولید واکنس ویروس کرونا، احساس خوبی برای رفتن به ورزشگاه‌ها ندارند.

این تحقیق که با شرکت ۷۶۲ نفر در فاصله مابین ششم تا هشتم آوریل انجام شد، نشان داد که ۷۲ درصد افراد بدون تولید واکسن برای ورود به ورزشگاه‌ها و حضور در رویدادهای ورزشی احساس امنیت نمی‌کنند. در میان هواداران ورزشی این رقم ۶۱ درصد بود.

۱۲ درصد آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که تنها زمانی احساس امنیت می‌کنند که تدابیر فاصله گذاری اجتماعی برقرار باشد و ۱۳ درصد هم اعلام کردند که بدون این تدابیر هم احساس امنیت دارند.

«ریک جنتیل» رییس این موسسه گفت: این ویروس توجه و البته احترام مردم را به خودش جلب کرده است.

۸۴ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک برای به تعویق انداختن المپیک توکیو حمایت کردند.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا در حال حاضر بیش از هر کشور دیگری است به طوری که بیش از ۴۷۳ هزار نفر در این کشور به کرونا آلوده شده و بالغ بر ۷۱ هزار و ۸۰۰ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا امروز (شنبه) گفت که امیدوار است ورزش آمریکا «هرچه زودتر» از سر گرفته شود اما مقامات محلی نسبت به بازگشایی شتابزده ورزشگاه‌ها ابراز تردید کرده‌اند.

ترامپ گفت: می‌خواهم هر زمان که آماده شدیم، هواداران به ورزشگاه‌ها برگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha