۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2521
کد خبر: 83747062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شایعه است: عرضه داروی ضد کرونا در روسیه

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83747062
شایعه است: عرضه داروی ضد کرونا در روسیه

تهران- ایرنا- برخی شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر و ویدیوهایی ساختگی مدعی شدند که دارویی که علیه همه ویروس‌های مرتبط به کرونا مؤثر است در روسیه فروخته می شود اما با پیگیری‌های حاصله معلوم شد ادعای نسبت داده شده به این فیلم شایعه است.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سبب شده تا در همین راستا انتشار اخبار جعلی، تصاویر و فیلم‌هایی غیر واقعی در فضای مجازی به وفور دیده شود، اخباری که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی در سطح جهان می شود. برخی شبکه های اجتماعی وابسته به گروههای معاند در تازهترین فضاسازی خود ادعا کرده‌اند که ۲ مسافر ایتالیایی در  مسکو به داروخانه می روند و از آنجا داروی ویروس کرونا را درخواست می کنند و داروساز بدون هیچ معطلی، این دارو را به آنها می دهد. آنها مدعی هستند که در روسیه این دارو چندسالی می شود که وجود دارد. در این تصاویر فقط این ۲ ایتالیایی ماسک می زنند چون در روسیه خبری از کرونا نیست و اگر هم باشد با دارو معالجه می‌کنند.!

شایعه: عرضه داروی ضد کرونا در روسیه

پاسخ به شایعه: ویدئویی در سراسر وب و به صورت بین‌المللی در حال پخش است که کذب و شایعه است. پیام منتقل شده توسط این فیلم ساده است: به روس ها اجازه داده می شود خودشان را درمان کنند، اما ایتالیا و دیگر کشورها  این گونه نیستند و نوعی توطئه علیه مردم با یک هدف نامشخص در جریان است. در حقیقت این ادعا صحیح نیست زیرا در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند کرونا را درمان کند. تمام روش های درمانی موجود در درمان این بیماری از طریق داروهایی انجام می شود که در اصل برای سایر بیماری‌ها طراحی شده اند، درست مانند داروی ضد آرتریت و روماتیسم مفصلی، که تاثیراتی بر روی درمان بیماری کرونا نشان داده است.

آربیدول یک داروی ضد ویروس است که در روسیه از ۱۹۹۵ میلادی و در چین از ۲۰۰۶ میلادی برای درمان آنفلوانزا به کار می‌رود و فروش آن در داروخانه ها بدون نسخه آزاد است. این دارو در سایر کشورها مورد تأیید واقع نشده و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز آن را تأیید نکرده‌است. بنابراین بازار دارویی آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود نداشت. آربیدول از جمله داروهایی است که به طور بالقوه می تواند بر کرونا اثرات مثبت داشته باشد. چند سال پیش آزمایشاتی روی تاثیر گذاری این دارو برای بیماری سارس (SARS) انجام شده است و تحقیق اندکی در ارتباط با تاثیر آن بر Covid-۱۹ صورت گرفته است. سازمان بهداشت جهانی همزمان با بسیاری از داروهای دیگر، در حال بررسی نتایج و تاثیرگذاری آربیدول بر کروناویروس است. بنابراین آربیدول، دارویی جدید و درمانی برای کرونا ویروس نیست و ادعای درمان ویروس کرونا با آن کذب و ساختگی است که تنها موجب ایجاد امیدهای واهی و مخرب در جامعه می شود.

ادعای عدم گسترش بیماری کرونا در روسیه نیز ادعایی کذب و غیرواقعی است. اسپوتنیک، ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، از شناسایی ۱۴۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۵۰ منطقه این کشور خبر داد و تعداد کل مبتلایان در سرتاسر این کشور به ۱۰۱۳۱ تن رسیده است که تا ۲۲ فروردین ۱۳۹۹خورشیدی، قریب به صد تن از مبتلایان درگذشته‌اند و از جهت آمار ابتلا و فوت در میان کشورهای جهان رتبه ۱۷ را دارا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha