۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83748362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۲۴ فروردین

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
کد خبر: 83748362
خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۲۴ فروردین

سمنان- ایرنا- ملزم شدن دریافت کد بهداشتی مشاغل ریسک کم و ضروری در استان، عدم ابتلای روستاییان استان به ویروس کرونا در ماه های گذشته و پلمب ۲۶۶ واحد صنفی غیرضروری استان از ابتدای سال جاری از جمله مهم‌ترین خبرهای مربوط به کرونا استان سمنان در روز یکشنبه ۲۴ فروردین بود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۶۵۷  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۷۱ هزار و ۶۸۶  نفر رساند. از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۴۷۴ نفر فوت و ۴۳هزار و ۸۹۴ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در نشست خبری در فضای مجازی به خبرنگاران اعلام کرد : مهار کرونا در این استان با مشارکت همگانی و همراهی مردم امکان‌پذیر است و علیرغم اینکه به صورت پلکانی محدودیت‌ها برداشته‌ می‌شود اما دلیلی بر رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی آحاد جامعه نیست و  مشاغل و ‌صنف‌های دارای ریسک کم و ضروری در استان سمنان ملزم به اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه وزارت بهداشت تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری ‌و نصب آن در واحد صنفی هستند.

*

 منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و رییس کمیته ایمنی شهری و روستایی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان گفت: موردی از ابتلای اهالی روستاهای شهرستان سمنان به ویروس کرونا در ماه‌های گذشته گزارش نشده است و مردم روستاهای شهرستان سمنان با فرهنگ خوبی که از خود نشان دادند ضمن رعایت مسایل بهداشتی و مراقبت از سلامت خود به ویروس کرونا مبتلا نشدند.

*

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۲۶۶ واحد صنفی غیرضروری این استان به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا از ابتدای سال ۹۹ پلمب شد  و در این مدت، سه هزار و ۸۰۰ واحد صنفی غیرضروری مشمول دریافت اخطار پلمب شد.

*

سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف صدها قلم انواع کالای بهداشتی و سلامت محور به ارزش هفت میلیارد ریال از آغاز سال تاکنون در ایستگاه بازرسی شهید نوری شهرستان شاهرود خبر داد  و گفت: ارزش اقلام کشف شده شامل بر۷۰ هزار عدد انواع ماسک، ۴۰۰ هزار عدد دستکش " لاتکس "، ۱۳۳۵ عدد ژل و محلول ضدعفونی و ۱۷۳ لیتر الکل است.

*

امیر بشیری مسوول نمایندگی اداره صنعت معدن و تجارت میامی با بیان این که ستاد مقابله با کرونا فعالیت برخی واحدهای صنفی را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرده، گفت: هشت واحد صنفی متخلف پلمب شد و در راستای تشدید طرح نظارت بر صنوف، ۱۷۰ بازدید از واحدهای صنفی، مغازه‌ها، و رستوران‌های این شهرستان انجام شد.

*

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ۴۸ خودروی غیربومی با آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در هفته دوم فرودین ۹۹ توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در این استان جریمه و توقیف شد.

*

محمدحسن امینیان  رییس اتاق اصناف دامغان گفت: صاحبان تمام شغل‌های کم‌خطر و مجاز سراسر شهرستان می‌توانند از امروز پس از دریافت کد رهگیری نسبت به بازگشایی واحد صنفی خود اقدام کنند و  بنا به تصمیم شورای ستاد مبارزه با کرونا شهرستان دامغان، کلیه صاحبان مشاغل، اصناف و بازاریان شهرستان می‌توانند پس از دریافت کد سلامت، به شروع فعالیت خود بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha