۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83749458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۶ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83749458
بیش از ۳۶ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شد

تهران – ایرنا - سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

به گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، جمشید جویباری روز دوشنبه با بیان این خبر اظهار داشت: این اراضی در اجرای ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با دستور دادستان شهرستان دماوند از ید متصرفان خارج شده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از ورود دام غیرمجاز و خارج از فصل چرا به مراتع دماوند، طی ۹ فقره اقدام پیشگیرانه توسط یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، از ورود حدود ۳ هزار واحد دامی به این مراتع جلوگیری و نسبت به خارج کردن دام ها اقدامات قانونی انجام گرفت.

این مقام مسئول حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را مهم ترین اولویت کاری مجموعه منابع طبیعی دانست و گفت: از آنجائی که حفاظت از عرصه های ملی از اهمیت خاصی برخوردار است، بر این اساس ضرورت ایجاب می کند تا تمامی دستگاه ها و نهادها درخصوص امر مهم حفاظت و همچنین اجرای احکام صادره از مراجع قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی با منابع طبیعی همکاری جدی را داشته باشند.

جویباری از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخریب و تصرف اراضی ملی فوراً مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha