۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83749470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجربه یک فضانورد؛ چگونه از قرنطینه، فرصت بسازیم؟

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83749470
تجربه یک فضانورد؛ چگونه از قرنطینه، فرصت بسازیم؟
کریس هدفیلد - ایستگاه فضایی بین‌المللی

تهران – ایرنا – فضانورد بازنشسته کانادایی که پیش‌تر به خاطر موقعیت شغلی خود، شرایطی مشابه قرنطینه کرونا را در ایستگاه فضایی بین‌المللی تجربه کرده است، از اینکه چگونه می‌توان از فرصت قرنطینه و خانه‌نشینی به بهترین شکل استفاده کرد و از آن لذت برد، سخن می‌گوید.

همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان منجر به خانه‌نشینی صدها میلیون نفر ی از ساکنان کره‌زمین شده است و ادامه چنین وضعیتی برای بسیاری از افراد دشوار، کسل کننده و غیرقابل تحمل شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «کریس هدفیلد» (Chris Hadfield)  فضانورد بازنشسته کانادایی درباره بهره‌جستن افراد از فرصت قرنطینه  در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: من  چنین انزوایی را بعنوان یک فضانورد  پیشتر در ایستگاه فضایی بین‌المللی تجربه کرده‌ام.

این فضانورد ۶۰ ساله کانادایی در ادامه گفت: من به دو دلیل در این ایستگاه فضایی اضطراب به خود راه ندادم و آنرا از خود دور ساختم، نخست آنکه به شدت تلاش می‌کردم تا خطری که در بیرون از این ایستگاه مرا احاطه کرده است به درستی درک کنم تا از وقوع اتفاقات پیش بینی نشده نهراسم.

وی افزود: دیگر اینکه، حسی برای برنامه‌ریزی موثر کارهایی که باید در آینده انجام دهم، در خودم ایجاد کردم و فرصت کافی داشتم تا خوب فکر کنم که چگونه می‌توان هدفمند عمل کرد.

"در چنین شرایطی دو نکته مهم را باید در نظر داشت؛ درک خطری که شما را تهدید می‌کند و در عین احتیاط، نباید از آن هراس داشت و دیگری تقسیم بندی اوقات با داشتن هدف و منظور مشخص.

این فضانورد بازنشسته کانادایی ادامه داد: باید تلاش کنید تا اوقات خود را به چند قسمت بخش کنید  و فهرستی از کارهایی که باید انجام میدادید و تاکنون فرصت انجام آنها را نداشته اید، تهیه کنید.

وی افزود: یک فهرست از کارهایی که باید انجام دهید و یا یک لیست از خواسته‌ها و آرزوهایتان  تهیه کنید و هر روز  حسی از هدفمند بودن را در خود تلقین کنید، این موضوع باعث می شود تا خیلی زود احساس هراس از انزوا  را فراموش کنید، چراکه با موقعیت متفاوتی از زندگی مواجه هستید.

این فضانورد کانادایی از دسامبر ۲۰۱۲ تا ماه مه ۲۰۱۳میلادی به مدت پنج ماه در ایستگاه بین المللی فضایی به سر برد و طی این مدت راهپیمایی فضایی به مدت ۱۴ ساعت و ۵۳ دقیقه نیز انجام داد.

همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان اکنون خود را به مرز دومیلیون نفر  نزدیک کرده که از این تعداد بیش از ۱۱۴هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در بسیاری از کشورهای جهان که ویروس کرونا که در آنها همه‌گیر شده است، محدودیت های رفت و آمد، بسته بودن اماکن عمومی و از جمله اقتصادی برای جلوگیری از شیوع این ویروس به عمل آمده و افراد ناگزیر به ماندن در خانه های خود شده‌اند.

شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا که بیشتری شمار مبتلایان به آن را در سطح  جهان دارد تاکنون به ۲۲هزار و ۱۱۵ نفر رسیده،  در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه  این رقم به ترتیب به  بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ ؛ ۱۹ هزار و ۸۹۹ ؛  ۱۴هزار و ۳۹۳ جان باخته رسیده است.

بسیاری از کارشناسان  تسیهل قرنطینه بخصوص در آمریکا، تا ایمن شدن جامعه از ابتلا به این ویروس را بسیاری امری خطرناک می دانند که هرچه بیشتر می تواند به  اقتصاد داخلی و جهانی آسیب وارد کند.

اروپام **۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha