۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83749948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبردار درگاه جعلی «فیشینگ» در مهاباد دستگیر شد

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۲
کد خبر: 83749948
کلاهبردار درگاه جعلی «فیشینگ» در مهاباد دستگیر شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: فردی که با ایجاد درگاه جعلی (فیشینگ) در شبکه‌های اجتماعی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی ۱۱۵ نفر کرده بود، در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ برزو تجاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی‌، موضوع با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این متهم در مجموع ۳۰۰ میلیون ریال را به صورت غیرمجاز از حساب شهروندان برداشت کرده بود، ادامه داد: بعد از عملیات سایبری و فنی، تیم کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری این فرد در مهاباد شد.

وی اضافه کرد: طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم با ایجاد صفحات اینستاگرامی مختلف و تبلیغ در آن مبنی بر فروش نرم افزارهایی تحت عنوان افزایش فالوور اینستاگرام و طراحی درگاه‌های جعلی بانکی، هنگام خرید نرم‌افزارها توسط مشتریان، اطلاعات کارت‌های بانکی را دریافت و در موقع مناسب از آنها پول برداشت می‌کرد.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه پرونده این کلاهبرداری تشکیل و تحویل مقام قضایی شده است، افزود: شهروندان گزارش‌های خود را در موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یکسو فرصتی بی‌نظیر محسوب می‌شود و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی انسان‌ها موجب شده‌است.

فیشینگ (اخذ اطلاعات کارت بانکی از طریق سایت‌های جعلی و خالی کردن حساب) با سرعتی زیاد در کشور رو به گسترش است و اقدامات پلیس نیز برای مبارزه با این امر تداوم دارد.

راه‌اندازی سایت‌ها و صفحه‌های جعلی پرداخت‌های اینترنتی به راحتی امکان‌پذیر است و افراد با کمترین اطلاعات رایانه ای و اینترنتی می‌توانند چنین صفحات جعلی را راه‌اندازی کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه کلانتری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha