جوانان اصفهانی ۱.۵ میلیون عدد ماسک تولید کردند

اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: سازمان‌های مردم نهاد این استان از آغاز شیوع ویروس کرونا با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید لوازم بهداشتی، تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد انواع ماسک تولید کرده‌اند.

رامین نعیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۶۰ تشکل حوزه جوانان متشکل از یک هزار و ۲۰۰ نفر در استان اصفهان فعالیت خود را با هدف کمک به هموطنان برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ آغاز کردند.

وی با اشاره به تبدیل برخی سالن‌های ورزشی استان به محلی برای دوخت و تولید لوازم مورد نیاز بهداشتی در شهرستان‌هایی مانند اصفهان، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، خور و بیابانک، اردستان، نائین، فریدن و چادگان ادامه داد: جوانان این خطه همچنین روزانه ۲ هزار دست انواع لباس محافظتی بیمارستانی مانند گان و یک هزار و ۵۰۰ سرآستین، کلاه و لوازم مشابه تولید می‌کنند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان به تهیه و بسته‌بندی بسته‌های حمایتی مواد غذایی شامل روغن، رب گوجه فرنگی، کشمش و اقلام ضدعفونی کننده از سوی سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون پنج هزار بسته بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شده است.

نعیمی با بیان اینکه پویش خانگی تولید لوازم بهداشتی هم در استان فعال است، گفت: در قالب این پویش لباس و ماسک مورد نیاز، در خانه‌ها و توسط نیکوکاران دوخته می‌شود.

وی تشکل‌های جوانان را از جمله پیشتازان در بین دیگر استان‌ها دانست و اظهارداشت: پیش‌تر در بحران‌هایی مانند سیل بهار سال ۹۸، زلزله کرمانشاه و حوادثی از این دست سمن‌ها و گروه‌های مردمی جوانان اصفهان به یاری هموطنان شتافتند.

استان اصفهان ۲۴۰ سازمان مردم نهاد با محوریت جوانان دارد.

بر  اساس آخرین آمار(بعد از ظهر دوشنبه) تعداد کل مبتلایان به بیماری ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر و تعداد کل قربانیان به چهار هزار و ۵۸۵ نفر رسیده در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۱۷ مبتلای جدید به کرونا ثبت شده و ۱۱۱ نفر هم چشم از جهان فروبستند.
کل بهبود یافتگان‌ هم ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر هستند و سه هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha