۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83750648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ هندی بازگشته از ایران به جامو و کشمیر منتقل شدند

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83750648
۴۴ هندی بازگشته از ایران به جامو و کشمیر منتقل شدند

دهلی نو- ایرنا- ۴۴ زائر هندی متعلق به جامو و کشمیر که ماه گذشته از ایران خارج شده بودند، پس از گذراندن یک ماه قرنطینه در یک پایگاه نیروی دریایی هند نزدیک مومبای، به خانه‌های خود در کشمیر بازگشتند.

به گزارش روز سه شنبه نشریه " هندو"، به گفته مقامات هندی تاکنون سه بار از این افراد آزمایش کرونا گرفته شده که جواب آن‌ها در همه موارد منفی بوده است. 
این افراد که قبل از خروج از ایران نیز مورد آزمایش کرونا قرار گرفته بودند و جواب آزمایش آن‌ها منفی بود، بخشی از ۱۲۰ زائر هندی بودند که ماه گذشته از ایران به هند بازگشتند. دولت هند یک گروه ۷۶ نفره از زائران هندی را در پایگاه ارتش این کشور در نزدیکی دهلی نو در قرنطینه قرار داده است. 
مهول کارنیک سخنگوی پایگاه نیروی دریایی هند در مومبای گفت: تمام امکانات لازم در اختیار زائران هندی بازگشته از ایران قرار داده شد. آن‌ها در طول اقامت خود رفاه لازم را تجربه کردند. قرنطینه سراسری هند تامین نیازهای این افراد را با مشکل مواجه ساخت اما با مدیریت این مشکلات برطرف شد. به دلیل لغو شدن تمامی پروازهای داخلی در هند و نبود امکان حمل و نقل زمینی، نیروی هوایی هند با استفاده از یک پرواز مخصوص این افراد را به کشمیر منتقل کرد. 
حدود دو هفته پیش دادگاه عالی هند با تصمیم دولت هند برای توقف خروج بیش از ۸۰۰ تبعه هندی حاضر در ایران و به کارگیری سیاست انتظار موافقت کرد. 
هند پیش از این اعلام کرده بود که شهروندان خود را پس از انجام آزمایش کرونا از ایران خارج خواهد کرد. این کشور همچنین اعلام کرد که ابتدا افرادی که جواب آزمایش کرونای آن‌ها منفی باشد به هند منتقل خواهند شد. اما با توقف کامل پروازها به هند به دستور دولت این کشور، این روند متوقف شد. 
در آغاز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در استان هوبی چین، هند حدود ۸۰۰ شهروند خود را از این کشور خارج کرد. 
در یک ماه گذشته هند شهروندان خود را از کشورهایی چون ایتالیا، آمریکا و فرانسه خارج کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha