۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83750726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابتلای کودک یک ساله به کرونا در فلسطین

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83750726
ابتلای کودک یک ساله به کرونا در فلسطین

تهران- ایرنا- " ابراهیم ملحم" سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (سه شنبه) از ثبت ۱۰ مورد جدید از ابتلا به "ویروس کرونا" خبر داد و افزود که یک نفر از آنان کودکی یکساله است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "معا"، وی با اشاره به این که بیشتر مبتلایان جدید در میان کارگران بازگشته از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ میلادی  بوده اند، تاکید کرد که افزایش شمار بیماران، این تشکیلات را بر آن داشته تا تدابیر سختگیرانه تری اتخاذ کند.

 در همین راستا وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر روستای " العیزریه" و یک مورد در منطقه " جنین" و ۳ مورد نیز از منطقه " رافات" مبتلا شده اند.

 این وزارتخانه افزود: شمار مبتلایان در کرانه باختری و غزه ۲۸۴ نفر و در قدس به ۳۶ نفر رسیده است و ۶۴ مورد نیز بهبود یافته اند و ۳۵ هزار نفر هم در قرنطینه خانگی به سر می برند.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون نزدیک به دو میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده و 119 هزار نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha