بیش از ۷۰ هزار خانوار کم‌برخوردار در استان کرمانشاه شناسایی شدند

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه، از شناسایی بیش از ۷۰ هزار خانوار کم برخوردار استان خبر داد و گفت: فضای کسب و کار برای همه افراد سخت‌شده ولی باید این ایام را به فرصتی برای انسجام، وحدت، همیاری و کمک به هم نوع تبدیل کنیم.

سردار بهمن ریحانی روز چهارشنبه در نشست با بخش خصوصی که در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی بوجود آمده از شیوع بیماری کرونا افزود: خیلی از افراد تا قبل از شروع این بیماری کار داشتند و امرار معاش خانواده اشان را تامین می کردند ولی با شیوع این بیماری الان دیگر درآمدی ندارند و زیرپوشش هیچ نهادی نیستند و برای تهیه نان شب خود محتاج هستند.

وی، کمک در شرایط سخت مانند وضعیت اقتصادی الان را یک کار جهادی و مومنانه واقعی دانست و از پیش قدمی بخش خصوصی استان در کمک به افراد نیازمند تقدیر کرد و افزود: خیلی از افراد که امروز در وضعیت سخت اقتصادی قرار دارند مانند کارگران ساختمانی، راننده های سیرویس مدارس و غیره امروز محتاج کمک معیشت هستند.

ریحانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد همیاری و کمک افراد جامعه به نیازمندان گفت: مقام معظم رهبری خود پیش قدم شدند و همه افراد، نهادها و دستگاه ها را به رزمایش بزرگ و جهادی مواسات و همیاری به منظور کمک به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه دعوت کردند.

ریحانی در ادامه با اشاره به انواع شغل های روزمزد که در این ایام تعطیل شدند، گفت: سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با هماهنگی و هم افزایی کمیته امداد، بهزیستی و جمعیت هلال درصدد شناسایی افراد نیازمند است تا کمک ها مردمی و بسته های معیشتی خیرین، بخش خصوصی و نهادها را به آنها برسانند.

سپاه ۱۳ هزار بسته بین اقشار جامعه توزیع کرده است 

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود  به توزیع بسته های غذایی بین اقشار ضعیف جامعه اشاره کرد و گفت: سپاه تاکنون ۱۳ هزار بسته غذایی ۳۸۰ هزار تومانی را با اعتباری نزدیک ۶ میلیارد تومان بین اقشار ضعیف جامعه استان توزیع کرده است.

 او با اشاره به کمکهای اقشار مختلف جامعه در زمان جنگ تحمیلی اعلام کرد: در همه محلات استان به کمک معتمدین و بزرگان محله چادرهایی برای جمع آوری کمک های خیرین و مردمی برپا خواهد شد تا هرکس بر حسب توان مالی و کالایی خود در کمک به افراد نیازمند سهیم شود،

وی همچنین با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان خواستار بسیج، همدلی، انسجام و وحدت، برادری مردم در کمک به هم دیگر شد و گفت: به شکرانه خداوند این بحران کرونا هم بزودی پشت سر خواهیم گذاشت. 

بخش خصوصی کرمانشاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون به افراد نیازمند کمک می کند

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در این جلسه از ادامه دار شدن بحران کرونا در کشور و استان اظهار نگرانی کرد و گفت: با دامنه دار شدن زمان این بیماری کم کم واحدهای تولیدی، صنعتی و حتی کشاورزی هم دچار مشکل می شوند. این مشکلات اقتصادی را افزون تر خواهد کرد.

کیوان کاشفی با اشاره به نهادهای متعدد جمع آوری کمک های مردمی مانند بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و غیره خواستار تعیین کانال مشخصی برای جمع آوری این کمک ها شد زیرا همه این نهادها  با مراجعه به بخش خصوصی و خیرین خواستار کمک هستند نظم و هماهنگی خاصی وجود ندارد ممکن است در این نحوه کمک کردن عده ای اصلا کمکی دریافت نکنند و برخی چون در لیست نیازمند های ۲ و سه نهاد قرار می گیرند چند بار کمک دریافت کنند.

وی با اشاره به آسیب اقتصادی شدید بسیاری از مشاغل حوزه گردشگری و کارگری؛ مشکلات اقتصادی و کمک به نیازمندان را دغدغه همه اقشار جامعه دانست.

در این جلسه مقرر شد بخش خصوصی استان کرمانشاه حدقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در راستای کمک معیشتی افراد نیازمند اختصاص دهد که این میزان ۴۰۰ میلیون تومان اتاق اصناف و ۵۰۰ میلیون آن را خانه صنعت تامین کرده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.