۴۰۵ طلبه‌ برای مبارزه با کرونا در استان سمنان فعالیت دارند

سمنان-ایرنا- مسوول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ۴۰۵ نفر از طلبه‌های استان در زمینه‌های پشتیبانی، غسل و دفن فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طلبه های برادر و خواهر و روحانی های استان سمنان از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در شهرهای مختلف استان به فعالیت مشغولند و بسیاری نیز به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند که تعداد آن‌ها در دست نیست. 

وی غسل اموات را یکی از فعالیت‌های طلبه‌ها و روحانیون دانست و گفت: باتوجه به اینکه بسیاری به انجام غسل و کفن میت ورود پیدا نمی‌کنند، طلبه ها به این امر وارد شدند وبرای حفظ حرمت اموات مؤمنان، اقامه نماز و دفن را برعهده دارند. 

رستمیان ادامه داد: طلاب و روحانیون به منظور روحیه دادن به بیماران کرونایی با رعایت تمام ضوابط بهداشتی در بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند که به گفته کادر درمانی، اجرای این طرح در روند بهبود بیماران تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: در میدان مبارزه با کرونا، فرماندهی برعهده کادر درمان، پزشکان و پرستاران است و ما روحانیون و طلبه‌ها تنها به منظور کمک به این افراد، مشغول به کار هستیم.

رستمیان، پشتیبانی را از دیگر اقدامات طلبه‌ها دانست و تصریح کرد: پشتیبانی کار دیگر طلبه ها است که در این زمینه، مهم‌ترین اقدام آن‌ها تولید آبمیوه تازه برای بیماران زیر نظر نماینده بهداشت و درمان است. 

وی بیان کرد: روزی ۳ نوبت انواع نوشیدنی تهیه و پس از بسته بندی و پلمب بهداشتی، در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مسوول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان اظهار داشت: همراهی با گروههای جهادی برای ضدعفونی کردن معابر، انجام فعالیت‌های فرهنگی، ترویج و مشاوره جهت ماندن مردم در خانه، از دیگر اقدام‌های طلبه‌های استان سمنان است.

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس در ایران  ۷۹ هزار و ۴۹۴  نفر است که از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۹۵۸  نفر فوت و ۵۴ هزار و ۶۴  نفر بهبود یافته اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha