عملکرد مطلوب در پرداخت تسهیلات، نرخ بیکاری را در همدان کاهش داد

همدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: عملکرد مناسب و مطلوب دستگاههای اجرایی و بانکها در پرداخت تسهیلات، اشتغال و سرمایه‌گذاری کاهش نرخ بیکاری استان را به دنبال داشت.

احمدتوصیفیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس نتایج  طرح آمارگیری نیروی کار، مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان همدان در زمستان ۱۳۹۸ ،۹.۳ درصد و میانگین چهار فصل سال گذشته ، ۷.۴درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری نسبت به سال قبل ۹ دهم درصد کاهش را نشان می دهد اظهار داشت: بر این اساس همدان پس از استان خراسان جنوبی درجایگاه دوم قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص طرح تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری افزود: سهم استان از چهار مرحله تخصیصی مبلغ سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی یک هزار و ۶۵۳میلیارد ریال ، توسعه تعاون ۶۷۹ میلیارد ریال، پست بانک ۶۴۱ میلیارد ریال و صندوق کار آفرینی امید ۷۱۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردند.

توصیفیان عملکرد استان در جذب تسهیلات را چهار هزار و ۴۸ میلیارد ریال معادل ۱۱ درصد عنوان کرد و افزود: ۹۷ درصد طرحهای عقد قراردادشده طرح های ایجادی و توسعه ای و تنها سه درصد در قالب سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وی گفت: تعداد ۱۵ طرح  بزرگ و متوسط در کمیته استانی و کمیته ملی مصوب و در بانک های عامل در حال بررسی است که سه  طرح فرنچ فرایز ،کشتارگاه و آرد سینا عقد قرار داد شده و طرح های  پوشاک صنعتی ، طرح گلخانه ای در دست بررسی بانک های عامل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید استاندار همدان مبنی بر تهیه سند توسعه اشتغال تا پایان برنامه ششم توسعه، تعهد  ایجاد اشتغال به تفکیک شهرستانی ،دستگاهی و بخشی تهیه شده است.

 وی گفت: پیش بینی می‌شود، سالیانه حدود ۲۰هزار شغل در این استان ایجاد شود به گونه ای که درپایان برنامه ششم به نرخ بیکاری ۷.۱ درصد برسیم.

توصیفیان اظهار داشت: برای ایجاد ۶۰هزار شغل در سه سال بیش از ۱۶۵هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز است که توسط بانکها ،بخش خصوصی و تملک داراییها تامین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha