۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83755788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکیه محدودیت تردد بین شهری را برای ۱۵ روز دیگر تمدید کرد

تهران – ایرنا – وزارت کشور ترکیه شنبه شب اعلام کرد که محدودیت تردد بین شهری در این کشور که برای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده برای ۱۵ روز دیگر تمدید شده‌است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، براساس اعلام وزارت کشور ترکیه؛ محدودیت های ورود و خروج زمینی، هوایی و دریایی به ۳۰ کلانشهر و شهر زونگولداغ برای ۱۵ روز دیگر از ساعت ۲۴ امشب تمدید شده است.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه ۱۶ فروردین محدودیت تردد میان شهرهای این کشور را برای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام کرد.

پیش تر نیز دولت ترکیه اعلام کرده بود که مقررات منع آمد و شد در ۳۱ استان این کشور برای دو روز تا پایان روز یکشنبه تمدید و به اجرا در آمده است.

دولت ترکیه همچنین تاکید کرده که جریمه مالی و اقدامات قضایی لازم برای افرادی که قانون منع آمد و شد را رعایت نکنند، اجرا می‌شود.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرده که تاکنون ۸۲ هزار و ۳۲۹ نفر در این کشور به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که در این میان یک هزار و ۸۹۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha