احتمال جهش مبتلایان کرونای خراسان شمالی در ۲ هفته آینده

بجنورد- ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان به کرونا در ۲ هفته آینده وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  دکتر سیداحمد هاشمی روز یکشنبه با بیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، اظهار داشت: از ابتدای این هفته بسیاری گمان کردند که دیگر خطر شیوع ویروس کرونا پایان یافته است و همین باعث شد تا شمار مبتلایان به ناگاه افزایشی قابل توجه و دور از انتظار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حتی مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده ها در باغ ها تجمع می‌کنند، تاکید کرد: اگر تجمع ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و بیشتر شدن آمار مرگ و میر خواهیم بود.

وی بر پرهیز شهروندان از تجمعات غیرضرور تاکید کرد و گفت: مردم در ۲ هفته گذشته در کاهش تجمعات، ترددها و مسافرت‌ها همکاری خوبی داشتند که انتظار داریم برای کتنرل بیماری و شکستن زنجیره انتقال، این همکاری ادامه یابد.

دکتر هاشمی با اشاره به آمار ۲ رقمی بیماران در ۲۴ ساعت گذشته افزود: آمار مبتلایان در ساعات اخیر این هشدار را می دهد که اگر رعایت نکنیم، این عدد به چند برابر افزایش یافته و تمام زحماتی را که تاکنون توسط مردم و مسوولان و کادر درمانی کشیده شده، بی نتیجه خواهد گذارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به شهروندان توصیه می شود در ۲ هفته آینده از هرگونه تردد و مسافرت غیرضرور پرهیز کرده و اصول و توصیه های بهداشتی را با وسواس و جدیت تمام رعایت کنند.  

بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا کنون بجنورد، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا و شهرستان راز و جرگلان کمترین شمار مبتلایان به این بیماری را داشته اند.   

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز - شنبه- ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha