۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83756506
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حدود۲.۵ تن قزل‌آلا از یک باب استخر در زهک برداشت شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83756506
حدود۲.۵ تن قزل‌آلا از یک باب استخر در زهک برداشت شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) گفت:  بیش‌از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم ماهی قزل آلای رنگین کمان از یک باب استخر ۲۰۰ متر مربعی دومنظوره در شهرستان زهک برداشت شد.

عیسی میرانی شاهرودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رکورد جدید در تولید ماهی سردآبی قزل آلای رنگین کمان در واحد سطح استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی استان سیستان و بلوچستان ثبت شد.

وی گفت: به منظور عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص "جهش تولید" و همچنین با هدف توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری از طریق ایجاد انگیزه‌های اقتصادی، خلق زمینه‌های اشتغال و ارتقای بهره‌وری آب، اجرای پروژه‌های افزایش تولید در واحد سطح از جمله برنامه‌های هدف گذاری شده این اداره کل است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در تداوم آموزش‌ها، تجارب و مهارت‌های اخذ شده آبزی پروران، غلامحسن میری از آبزی پروران الگویی موفق که بر اساس پرورش تلفیقی، دارای مجموعه‌ای از فعالیتهای آبزی پروری، کشاورزی، باغداری، دامداری و زنبورداری است که در نیمه دوم مهر پارسال استخر دومنظوره خود را با تعداد چهار هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان ماهی‌دار کرده و صید و برداشت تدریجی ماهیان از ابتدای بهمن آغاز و تا پایان دوره پرورش (نیمه دوم فروردین ۹۹) حدود ۲ هزارو ۴۰۰ کیلوگرم ماهی برداشت شد.

وی بیان کرد: این میزان برداشت ماهی نشان‌دهنده تحقق افزایش تولید در واحد سطح به مقدار ۱۲ کیلوگرم در متر مربع است که در مقایسه با دوره‌های گذشته که حداکثر تولید در واحد سطح حدود ۶ کیلوگرم در متر مربع بوده از رشد ۲ برابری برخوردار است.

شاهرودی ادامه داد: از دیگر نکات قابل توجه در این پروژه افزایش وزن متوسط ماهیان در انتهای دوره به ۹۸۵ گرم بوده است.

وی گفت: مزرعه مذکور که با وسعت ۶ هکتار در ۱۰ کیلومتری شهر زهک واقع شده دارای یک حلقه چاهک با دبی آب ۲.۷ لیتر بر ثانیه بوده که در مجاورت آن یک باب استخر بتنی ۲۰۰ متر مربعی جهت پرورش ماهیان سردآبی، یک باب استخر خاکی جهت پرورش ماهیان گرمابی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha