۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83760054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶۵ درصد پرستاران زنجانی ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی دارند

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۶۵ درصد از پرستاران این استان با مبتلایان به کرونا ارتباط مستقیم داشته و به رغم وجود مشکلات متعدد، در راستای خدمات رسانی به این بیماران تلاش مضاعفی دارند.

دکتر علیرضا آرمانی‌کیان شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: مدیریت کرونا در ایام پیک بیماری در استان، بسیار سخت و نگران کننده بود که خوشبختانه با همکاری کادر درمانی دانشگاه، همدلی بسیار خوبی ایجاد شد و در این میان هیچگونه قصوری در ارائه خدمت به بیماران وجود نداشت و نارضایتی ها نیز زیر یک درصد بود.

وی با اشاره به فوت ۹۳ نفر بیمار مبتلا به کرونا در این استان تاکنون گفت: طی روزهای اخیر شمار فوتی ها روزانه یک تا ۲ مورد و حتی صفر گزارش شده که اقدامات انجام گرفته منجر به روند نزولی ابتلا به این بیماری شده است.

این مسؤول ادامه داد: بیشترین رده سنی فوت شدگان کرونایی استان در بازه زمانی اول اسفند سال ۹۸ تا پایان فروردین امسال ( طی ۶۱ روز ) به افراد بالای ۶۰ سال به ویژه ۸۰ سال به بالا اختصاص داشت که و در گروه‌های سنی زیر ۶۰ سال به طور معنی داری کمتر بود.

آرمانی کیان، با بیان اینکه مطب های پزشکان و بخش خصوصی نیز برای رسیدگی به نیاز بیماران بازگشایی شده است، افزود: طی بازدیدهای انجام گرفته عموم مردم در این مکان ها فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند بطوریکه تلاش می شود با تماس تلفنی بیماران به نوبت حضور یابند هر چند دربرخی موارد نگرانی هایی از بابت ازدحام مراجعه کنندگان نیز مشاهده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر گروه دندانپزشکی ممنوعیت فعالیت کاری دارند، به جهت اینکه رعایت اصول بهداشتی برای فعالان این بخش بسیار دشوار است چرا که این مراکز می تواند اشاعه دهنده بیماری کرونا باشد و برخی از جراحی های غیرضروری مثل زیبایی و لاغری نیز امکان فعالیت ندارند.

آرمانی کیان با اشاره به مشکلات کادر درمانی به ویژه گروه پرستاری افزود: پرداخت سازمان های بیمه ای در استان ضعیف است و اگر بیمه ها بدهی خود را با دانشگاه علوم پزشکی زنجان تسویه کنند، پرداخت معوقات کادر درمانی تسریع می یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون بخش عمده ای از درآمدهای بیمارستان ها کاهش یافته و در واقع چرخ اصلی اقتصاد بیمارستان ها با چالش جدی مواجه شده است و با توجه به محدودیت کنونی و شرایط حاکم شده درمان بیماران غیر کرونایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: جراحی های به تعویق افتاده و یا مشکلاتی که برای مردم عوارض ایجاد می کند مثل انسداد روده یا بیماری‌های سرطان، به مرور زمان وارد چرخه درمان خواهند شد تا در عمل سرویس دهی درمانی در کنار اقدامات دیگر انجام شود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به بیماری کووید۱۹ مبتلا و پنج هزار و ۲۹۷ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده و ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha