۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83760193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خیران محلاتی ۱۳ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی اهدا کردند

خمین - ایرنا - رییس انجمن خیران سلامت محلات گفت: خیران نیک اندیش این شهرستان، از آغاز شیوع کرونا ۱۳ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات حفاظت فردی، اقلام بهداشتی و پزشکی مشارکت کردند.

«قاسم رئیس اکبری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنج میلیارد ریال از این کمک‌ها به صورت نقدی برای تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی، پزشکی و هشت میلیارد ریال نیز در قالب کمک‌های غیرنقدی است.
وی، با اشاره به کمک ۱۵۰ نفر به حوزه سلامت محلات بیان کرد: کمک‌های غیرنقدی خیران شامل ۲ دستگاه تلویزیون برای اتاق بیماران، ۴۰ هزار دستکش، ۱۰۰ عینک مخصوص، ۱۲۰ عدد شیلد، ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی دست، ۱۰ کپسول اکسیژن ۲۰ لیتری و یک دستگاه لارانگوسکوپ ویژه اتاق عمل است.
رییس انجمن خیران سلامت محلات، مهمترین نیازهای بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان را ماسک n ۹۵ برای کادر درمانی و بیماران، هفت تخت معاینه، چهار دستگاه الکتروشوک، پنج دستگاه متر لیزری، یک تخت سی پی آر و هشت دستگاه کپسول اکسیژن جیوه ای عنوان کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام خمینی (ره) است که ضریب اشغال تخت آن ۴۸ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha