سپاه آستارا ۲۵۳۰ سبد کالا میان نیازمندان توزیع کرد

آستارا - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: ۲ هزار و ۵۳۰ سبد کالا که به همت خیران و بازاریان تهیه شده بود، با تلاش سپاهیان و بسیجیان میان خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از بحران کرونا در این شهرستان توزیع شد.

سرهنگ جهانبخش آرمان سه‌شنبه شب به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نشست خبری در سپاه ناحیه آستارا اظهار کرد: هر سبد کالا به ارزش حدود یک میلیون ریال حاوی برنج، روغن، رب گوجه، ماسک و مواد ضدعفونی بود.

وی بیان کرد: افزایش پزشکان و پرستاران درمانگاه سیدالشهدا(ع)، خدمات رایگان به بیماران نیازمند، مشارکت در ضدعفونی معابر، تجهیز داروخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی و آزمایشگاه ها به اقلام بهداشتی و توزیع ۱۲۰ هزار عدد ماسک و ۱۱۷ تن مواد ضدعفونی کننده از اقدامات سپاه ناحیه آستارا ظرف ماه گذشته در راستای مقابله با شیوع کرونا بود.

وی ادامه داد: در چهار روز گذشته، ۲۵۰ نفر از شهروندان به صورت رایگان در درمانگاه سیدالهشداء ویزیت شدند و خوشبختانه آستارا از بهترین شهرستان ها در پیشگیری از بیماری کروناست.

فرمانده سپاه آستارا ادامه داد: سپاه در محرومیت زدایی در روستاها گام های بلندی برداشته است و ساخت ۶۰ واحد مسکونی در سه سال گذشته و تعمیر و بازسازی حدود ۲۰ واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان از جمله آنهاست.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارتهای سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و سه هزار و ۸۰۰ خانوار آن تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha