به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جلسه با حضور محسن حموله مدیرکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای کانون، آدین مهدیزاده دبیر سومین رویداد ملی ایدهآزاد و مدرسان و هدایتگران باتجربه دوره در ساعت ۱۶ از طریق صفحه اینستاگرام @irantoyfestival برگزار شد.
دبیر سومین رویداد ملی ایدهآزاد اسباببازی با توجه به تجربه برگزاری رویدادهای قبلی، به سه موضوع اشاره کرد که موضوع اول را مسئله این رویداد دانست و گفت: طراحان، به ارائه ایده محصولهایی با سرمایه اولیه ۸۰ میلیون تومان بپردازند که در بازه یکونیم ساله گردش مالی ۳۰۰ میلیون تومان برای شمارگان ۱۰ هزار نسخه بهدست بیاورد و قیمت تمامشده اسباببازی نیز از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای مخاطبان بیشتر نباشد.
مهدیزاده موضوع دوم را فرآیند شرکت ایدهپردازان شامل مراحل کار، نحوه ثبت و فرآیند داوری و ایجاد فضای انتقال تجربه ایدهآزاد از افراد باتجربه به ایدهپردازان جوان بیان و خاطرنشان کرد: طبق تجزیه و تحلیلهای رویداد در سال گذشته، سومین رویداد ملی ایدهآزاد به ایدههایی که در گروههای حرکتی، مهارتی و درمانی و کمک درمانی باشند، توجه ویژهای خواهد داشت.
وی افزود: همچنین ایدههایی که دارای زمینههای فرهنگی و یا برگرفته از ادبیات ایران باشند در مرحله ارزیابی از امتیاز بیشتری برخوردار خواهد شد اما رویداد ملی ایدهآزاد نسبت به ارایه تمام ایدهها اقدام میکند و ایدهها صرفاً نباید در حوزههای بیان شده، ارائه شود.
وی موضوع سوم را فرآیند کار از سوی مربیان باتجربه این رویداد منتورها بیان کرد که شامل نشستهای حضوری و آنلاین با صاحبان ایده برای مشاورههای تکمیل ایدهها، نحوه ساخت، نحوه ارائه است.
در این نشست مجازی، مدیرکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور گسترده ایدهپردازان در این رویداد ملی عنوان کرد: امیدوارم این مسیر بتواند همچون سال گذشته اتفاقهای خوبی را در صنعت اسباببازی رقم بزند، زیرا ما در حوزه اسباببازی نیازمند معرفی طرحها و ایدههای ایرانی هستیم و باید نسبت به شناسایی و کشف افراد جوان و خلاق در طراحی اسباببازی اقدام و کوشش کنیم.
حموله با بیان اینکه برگزاری اینچنین رویدادهایی در طول سال اهمیت زیادی دارد، افزود: از دوره دوم رویداد ملی ایدهآزاد ۲۰ طرح به صورت ماکت آماده شد که در جشنواره ملی اسباببازی به سرمایهگذاران و تولیدکنندگان معرفی شد و از همین تعداد، پنج ایده به مرحله تولید انبوه رسیده که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت بخش خصوصی به بازار ارایه شده است.
مهدیزاده در این نشست مجازی به سوالهای شرکت کنندگان پاسخ داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر ایدهپردازان با فرایند طراحی و روند رویداد، ویدئوهایی را با حضور مربیان باتجربه ایدهآزاد با موضوعهای مطرح شده در این جلسه که دغدغه ایدهپردازان است، تولید و ارائه خواهیم کرد.
نظر شما