رییس دامپزشکی: با معدوم‌کنندگان جوجه یک روزه برخورد قضایی شد

یزد- ایرنا- رییس سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی تعدادی جوجه های یک روزه را رفتار ناشایست و غیرقابل قبول ذکر کرد و گفت: این کار از طرف عده ای (مرغدار، همکار ،کارگر و یا برخی عوامل دیگر) صورت گرفت که با آنها برخورد قضایی شد.

دکتر علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در یزد افزود: در این مورد مسوول فنی بهداشت دامپزشکی نیز به دستگاه قضایی معرفی شد ، امیدواریم این رفتار ناشایست دیگر تکرار نشود.

به تازگی فیلمی از معدوم کردن تعدادی جوجه یک روزه در فضای مجازی منشتر شد که واکنش های مختلفی را از سوی گروه های مختلف اعم از موافق و مخالف برانگیخت.

 وی در ادامه گفت:  هم اکنون ۴۰ هزار نفر در دامپزشکی سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد هفت هزار نفر نیروهای دولتی هستند و ۳۳ هزار نفر هم در بخش خصوصی خدمت می کنند.
وی اضافه کرد: رسانه‌ها همواره به عنوان بخش مهمی از دامپزشکی یاری رسان ما هستند و در بسیاری از بیماری ها با اطلاع رسانی درست که از طرف آنها صورت می‌گیرد به تولید کنندگان هشدار می دهیم و از گسترش بیماری ها نیز جلوگیری می شود.

وی در ادامه تاکید کردکه بیماری کرونا باعث شد، زحمات زیاد تلاشگران عرصه سلامت به عینه دیده شود و بسیاری از ویروس های شناخته شده و یا ناشناخته وجود دارد که از جمله تب کریمه کنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که نه درمانی برای آن وجود دارد نه واکسن مشخصی، لذا با مجاهدت و تلاش دامپزشکی کشور و مشارکت همه بخش ها به ویژه رسانه ها توانستیم موفق به مهار آنها شویم.

رییس سازمان دامپزشکی گفت: با وجود تحریم های ظالمانه ای که علیه کشور ما وجود دارد در تمامی حوزه های فراورده های دامی به لطف دانش و توانمندی داخلی و علم دامپزشکی و به کمک رسانه ها توانستیم سقف ۱۵ میلیون تن تولید را به دست آوریم و مجموعا سالانه تا سقف سه میلیون تن فراورده های خام دام خوراکی و غیرخوراکی صادر می شود که نزدیک به یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور دارد.

وی در پاسخ به سووالی در مورد میزان خسارت احتمالی کرونا به صنعت دام کشور گفت: بر اساس اعلام جهانی بیش از ۶ تریلیون دلار خسارت به دنیا اعلام شد، خوشبختانه در حوزه ما هر چند کووید ۱۹ به کمک تحریم آمد و زحمات زیادی را متحمل شدیم، هنوز هیچ گونه خسارتی در حوزه دامی کشور اعلام نشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به حمایت هایی که از صنعت اسب استان یزد صورت خواهد گرفت اظهار داشت: برای شرکت در مسابقات بین المللی و همچنین اعزام اسب به کشورهای دیگر نیاز به انجام و داشتن آزمایش های دامپزشکی مرتبط است که سال ۹۸ با اتحادیه اروپا تفاهم نامه ای امضا شد و آخرین تست های بین المللی از اسب ها انجام می شود و سال گذشته از ۳۵ هزار اسب تست های دامپزشکی انجام شد و حمایت بزرگی از صنعت اسب کشور به ویژه استان یزد بود.

رییس سازمان دامپزشکی  امروز در سفر به یزد با تشکر از زحمات ۱۲ ساله علی اکبر حداد زاده، علی فاتحی نیا، را که پیش از این به عنوان رییس شبکه دامپزشکی  شهرستان ابرکوه فعالیت داشت،به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان یزد معرفی کرد.

همچنین حدادزاده به عنوان عضو کمیته مشورتی سازمان دامپزشکی و مسوول هماهنگ کننده بهداشت و دام عشایر کشور منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha