۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83764853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک مورد حفاری غیرمجاز در خمین کشف شد

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83764853
یک مورد حفاری غیرمجاز در خمین کشف شد

خمین - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین از کشف یک مورد حفاری غیرمجاز در منزل مسکونی واقع در روستای بخش کمره این شهرستان خبر داد.

« علی مشهدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در رابطه با این حفاری غیرمجاز یک نفر دستگیر و پرونده برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل و تعدادی ابزار حفاری توقیف و ضبط شد.
وی بیان کرد: حفاری غیرمجاز در این واحد مسکونی با پیگیری اداره میراث فرهنگی خمین و همکاری اعضای انجمن میراث فرهنگی، پلیس اطلاعات ناجا و فرماندهی پاسگاه انتظامی قورچی باشی این شهرستان کشف شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین یادآور شد: هرگونه حفاری به منظور دستیابی به اشیای تاریخی جرم است و مشول مجازات از ۶ ماه تا سه سال حبس و پرداخت جریمه نقدی می شود.
مشهدی گفت: کلاهبرداران به عنوان متخصص دستگاه های فلزیاب با اغفال افراد ساده لوح مبالغ زیادی می‌گیرند و با دادن آدرس به اصطلاح گنج و مال قدیمی، خانواده‌ها را گرفتار می کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمین افزود: این اعمال مجرمانه آسیب‌های مالی  و جانی جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
مشهدی اظهار داشت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی به صورت شبانه روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات درباره حفاری های غیرمجاز، قاچاق اشیای تاریخی و تجاوز به حریم آثار تاریخی است.
۲۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره‌ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.
خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در ۶۱ کیلومتری اراک قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha