۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83765743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازگشت شادی‌های کودکانه به خیابان‌های اسپانیا

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
کد خبر: 83765743
بازگشت شادی‌های کودکانه به خیابان‌های اسپانیا

تهران – ایرنا – اسپانیا پس از شش هفته به کودکان اجازه داد به خیابان‌ها بیایند و بازی و پیاده‌روی کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، اسپانیا جزو کشورهایی است که بیشترین ضربه را از کرونا متحمل شده است.

بیش از ۲۳ هزار نفر در این کشور براثر ابتلا به کرونا جان باخته و اسپانیا پس از آمریکا و ایتالیا، سومین آمار مبتلایان در جهان را داراست.

اما برخلاف کشورهای دیگر، کودکان اسپانیا درطول قرنطینه اجازه خروج از خانه را نداشتند و صرفا بزرگسالان می توانستند برای خرید مواد غذایی، مراجعه به پزشک و پیاده روی کوتاه مدت با حیوانات خانگی، پایشان را از خانه بیرون گذارند.

این در حالی است که کودکان اسپانیایی روز یکشنبه به خیابان های مادرید آمدند تا از آزادی دوباره شان پس از هفته ها قرنطینه لذت برند.

از روز یکشنبه، حداکثر ۳ کودک زیر ۱۴ سال اجازه دارند یک بار در روز به همراه والدین خود از خانه خارج شوند و نهایتا یک کیلومتر از منزل فاصله گیرند.

«سالوادور ایلا» وزیر بهداشت اسپانیا  روز جمعه گفت که این اولین گام به سوی کاهش شدت قرنطینه است. وی پیشتر گفته بود که مردم باید بسیار محتاط باشند، زیرا سلامت شان در معرض خطر است.

در این میان، محدودیت های اعمال شده بر کودکان اسپانیایی مورد انتقاد قرار گرفت و برخی متخصصان درمورد خطری که این محدودیت ها برای سلامت جسمی و ذهنی کودکان ایجاد می کند، هشدار دادند.

هفته گذشته، «پابلو ایگلسیاس» یکی از معاونان نخست وزیر اسپانیا از کودکان این کشور به خاطر حبس شان در خانه به مدت شش هفته عذرخواهی کرد.

ویروس کرونا موسوم به « کووید - ۱۹»  اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر»   (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۳۳۱ نفر در سراسر جهان به کووید – ۱۹ مبتلا شده، ۲۰۳ هزار و ۶۰۴ نفر براثر ابتلا به این بیماری جان باخته و ۸۳۹ هزار و ۹۴ نفر بهبود یافته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha