۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۳۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 83767370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحقیقات کنگره درباره تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت آغاز شد

تهران- ایرنا- کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روند تحقیقات در خصوص تصمیم دولت دونالد ترامپ برای تعلیق کمک مالی به سازمان جهانی بهداشت را آغاز کرد.

به گزارش دوشنبه تارنمای هیل، «الیوت انگل» رییس دموکرات این کمیته در نامه‌ای به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درخواست کرد تا اسناد مرتبط با اتخاذ این تصمیم را تحویل دهد.
این نماینده ایالت نیویورک تاکید کرد که وزارت خارجه باید اسناد مربوط به تماس‌های میان کاخ سفید و نهادهای دیگر در مورد تعلیق کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت را ارائه کند.
انگل در نامه خود، سازمان جهانی بهداشت را یک سازمان «غیرکامل» خواند اما تاکید کرد که قطع بودجه آن «نتیجه معکوس» خواهد داشت و «جان انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.»
وی افزود: توضیح دولت درباره اتخاذ این تصمیم ناکافی بوده و کمیته روابط خارجی مصمم است تا دلایل عقب‌نشینی از رهبری جهانی را بفهمد.
انگل تا چهارم ماه می (۱۵ اردیبهشت) به وزارت خارجه آمریکا فرصت داد تا اسناد و توضحیات لازم را ارائه دهد.
آمریکا ۶۵۶ میلیون دلار به بودجه سال ۱۹-۲۰۱۸ سازمان جهانی بهداشت کمک کرد. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اخیرا گفت که واشنگتن از این پس از آن سازمان حمایت مالی نخواهد کرد؛ زیرا به زعم وی، این سازمان بدقت در مورد ویروس کرونا اطلاع‌رسانی نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha