۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83768893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار واحد صنفی ایلام بازدید بهداشتی شدند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83768893
۱۷ هزار واحد صنفی ایلام بازدید بهداشتی شدند

ایلام- ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۱۷ هزار و ۲۲۱ واحد صنفی شامل ۱۱ هزار واحد در شهر ایلام و شش هزار واحد در شهرستان های این استان از اسفندماه سال گذشته تا کنون از نظر دریافت کد سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی مورد بازدید قرار گرفتند.

یاراله نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دریافت کد سلامت از سامانه دانشگاه علوم پزشکی ایلام و همچنین نصب آن برای همه صنوف اجباری است، اظهار داشت: بازدید ها و نظارت‌ها به صورت مستمر همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده در شهرستان های دهلران، مهران، دره شهر، آبدانان، ایوان، ملکشاهی، بدره، سیروان و چرداول به ترتیب ۸۷، ۹۷، ۷۰، ۶۷، ۵۳، ۸، ۵۹، ۸۲ و ۱۷ درصد دارای کد سلامت بوده اند.

نصیری گفت: در این بازدیدها ۷۴۶ واحد صنفی به دلیل نداشتن کد سلامت و پرخطر بودن صنوف با دستور قضایی پلمب شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: علاوه بر این از ابتدای اسفند سال قبل تاکنون بیشترین موارد بازرسی و نظارت از نانوایی‌ها انجام شده و در همه بازدیدها به رعایت موارد اعلامی در پروتکل بهداشتی تاکید شده است.

نصیری اظهار داشت: تنها راه مهار کرونا توجه به دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از تراکم جمعیتی است زیرا کم رنگ شدن بیماری در بین مردم سلامت صنوف و مردم را با خطر مواجه می کند.

بسته حمایتی دولت برای  اصناف

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از اختصاص ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت برای حمایت از اصناف خبر داد و گفت: بدون شک این تسهیلات می‌تواند بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا به صنوف را کاهش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر دولت علاوه بر مهار کرونا مشکلی در زمینه اقتصادی اصناف را در این شرایط تهدید نکند.

وی افزود: به مسائل و مشکلات اقتصادی و وضعیت مردم و بازار واقف هستیم و پیگیر رفع آنها خواهیم بود که امیدواریم با تدبیر به موقع دولت بیش از این کسبه متضرر نشوند و فشار اقتصادی و روانی بر مردم تحمیل نشود.

بر اساس آمار بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی در ایلام دارای پروانه فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha