۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83769125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سپاه خراسان شمالی یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک توزیع کرد

بجنورد- ایرنا- مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: بسیجیان استان تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های تولیدی تولید و توزیع کرده‌اند.

دانیال نقویان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سپاه استان بعد از شیوع ویروس کرونا برای تولید ماسک مورد نیاز ایجاد ۸۰ کارگاه کوچک و خانگی را برنامه ریزی کرد.

وی افزود: به صورت متمرکز پارچه و کش خریداری و در قالب گروه های جهادی بین تولید کننده ها توزیع می شود.

وی اظهار داشت: تمامی ماسک های تولیدی در این کارگاه ها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و زیر نظارت و کنترل های مربوطه انجام می شود.

نقویان افزود: در بحث مقابله با ویروس کرونا در سپاه، قرارگاه پدافند زیستی و سلامت تشکیل شده است و تمامی اقدامات لازم در این قرارگاه برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هزار و ۶۰ گروه جهادی در ایام کرونایی فعال شده اند گفت: بسیجیان با ظرفیت ۳۳ هزار نفر روز در قالب گروه های جهادی در راستای مبارزه با با ویروس کرونا کار انجام می دهند.

نقویان اظهار داشت: گروه های بسیجی استان به صورت دوره ای تمامی مکان های پر تجمع و خطرناک را از جمله بیمارستان ها، مراکز درمانی، ایستگاه اتوبوس ها، پمپ بنزین ها و تمامی مکان های پر رفت و آمد و حتی اماکن روستایی و عشایری را گندزدایی و میکروب زدایی می کند.  

وی افزود: ۱۲۵ هزار بسته بهداشتی شامل ۱۰ عدد ماسک، ۱۰ عدد دستکش، یک محلول الکل و یک عدد صابون در سطح روستاهای این استان توسط گروه های جهادی توزیع شد.

وی اظهار داشت: این اقلام  بین خانوارهای محروم و نیازمند توزیع شده است.

نقویان بر آگاهی رسانی به جامعه و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با اطلاع رسانی به شهروندان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر بیش از ۳۰۰ هزار نفر بسیجی دارد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴  نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۱ تن در۲۴ ساعت گذشته، تعداد  آنها به پنج هزار و ۸۷۷ نفر  رسید.

کیانوش جهانپور روز سه‌شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر نهم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاهها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشها تاکنون ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستانها ترخیص شدند که معادل حدود ۷۵ درصد مبتلایان است و ۲ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه انجام شده است از مردم خواست، همچنان  فاصلهگذاری هوشمند اجتماعی را رعایت و افرادی که در مکان های عمومی حضور پیدا می کنند، باید از ماسک استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha